Вік вчись. Що таке life-long learning?

21 грудня 2021 року

НПП кафедри англійської філології розмірковують, що мотивує їх навчатись, навчатись і ще раз навчатись.

Це може здатися дивним, але НПП, які вже викладають багато років і багато чого досягли в житті, продовжують навчатись. І мова не лише про формальне навчання у закладах вищої освіти: хтось цілеспрямовано їздить на конференції, присвячені якійсь абсолютно новій галузі знань (наприклад, штучному інтелекту), хтось слухає лекції онлайн або записується на курси. Навіщо?

По-перше, нові виклики, що постійно виникають перед освітянами: пандемія, перехід на дистанційну форму навчання не дозволяють розслабитися. Якщо ти маєш відношення до IT технологій (а може, і не тільки до них) і не розумієшся на тому, що таке блокчейн або machine learning, є великий шанс, що через пару років тебе просто викинуть з ринку праці.

По-друге, багато ідей народжуються на стику двох або декількох напрямків: біологія та IT, спорт і медицина, рітейл та штучний інтелект. Мало бути спеціалістом у чомусь одному – треба змусити себе поринути в іншу галузь знань.
Нарешті, по-третє, продуктивним виявляється сам процес здобуття нового знання: він дозволяє витягти себе з плинності, створити зв'язки з новими людьми, подивитися на світ під іншим кутом.
Концепція life-long learning (навчання протягом усього життя) не нова – на Заході перші ідеї безперервної освіти виникли ще у 1960-ті роки, і зараз приблизно 40% європейців працездатного віку регулярно проходять підвищення кваліфікації. Хтось продовжує навчання для того, щоб рухатися кар'єрними сходами, когось змушують це робити роботодавці. Над освітянами зазвичай не стоїть ніхто – вони самі кидаються у навчання, самі обирають чим зайнятися, щоб отримати новий досвід для підготовки майбутніх фахівців.
Будь-яка інформація та, особливо, професійна, швидко втрачає свою актуальність: з'являються нові ніші та спеціальності. Освітній процес у світі не закінчується на момент отримання диплому, а триває все життя.
Вміння вчитися, ефективно розпоряджатися своїм часом, усвідомлено розвивати кар'єрний шлях та виявляти гнучкість мислення – це ключові навички справжніх професіоналів.

Оксана Сухомлин,

асистент кафедри англійської філології

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook