КРЕАТИВНИЙ ПІДХІД У ВИКЛАДАННІ, ЯК ДЖЕРЕЛО СПОКОЮ ТА САМОДОСТАТНОСТІ СТУДЕНТІВ

30 березня 2022 року
м. Київ, НУБіП України, кафедра стандартизації та сертифікації сільськогосподарської продукції

 Незважаючи на складну ситуацію в нашій державі, пов’язану з війною, Національний університет біоресурсів і природокористування України продовжує виконувати свою місію – створювати, систематизувати, зберігати і поширювати сучасні наукові знання для покращення якості життя людей; готувати фахівців світового рівня інтелектуального та особистісного розвитку.

Як і інші структурні підрозділи НУБіП України, факультет харчових технологій та управління якістю продукції АПК активно впроваджує цю місію в життя. Одним із важливих завдань що формують мету діяльності факультету є підготовка фахівців з професійного управління питаннями якості, безпеки, стандартизації та сертифікації сільськогосподарської продукції в період її виробництва, транспортування, переробки, зберігання і реалізації.

Це завдання виконують співробітники кафедри стандартизації та сертифікації сільськогосподарської продукції у рамках програма підготовки магістрів за освітньою програмою «Якість, стандартизація та сертифікація», яка за оцінкою міжнародної організації зі стандартизації ISO у 2019 р. увійшла до десятки кращих у світі.

Здобувачі ОС «Магістр» за освітньою програмою «Якість, стандартизація та сертифікація» з 14 березня 2022 року відновили навчання. Буде не вірним стверджувати що навчати та навчатись легко у час війни, коли лунають сирени повітряної тривоги, мобільний та інтернет зв’язок не стабільний, а думки прикуті до подій у рідній Україні.

Перед викладачами постає завдання застосовувати нові підходи у освітній діяльності, які б дозволити «переключити» думки студентів від постійної залежності читання тривожних новин та ситуації в місцях де ведуться активні бойові дії. Тож кожне лекційне чи практичне зайняття розпочинається зі слів підтримки, присутнє лояльне ставлення до несвоєчасного виконання завдань та індивідуальна робота з тими хто постійно змушений знаходитися в укриттях або бере участь у захисті нашої держави.

Для вивчення дисципліни «Менеджмент персоналу» використовуємо креативний підхід у навчанні, що означає методологічну спрямованість освітнього процесу з метою розвитку потреби до новизни, нестандартного розв’язання задач, що дозволяє засобом активізації креативних здібностей студентів забезпечувати стимулювання як засвоєння навчальної інформації, так і її відтворення. Саме такий підхід на нашу думку забезпечить гармонійний вплив на особистість студента, розвиток їхніх креативних здібностей та набуття досвіду навіть в умовах дистанційної освіти у час війни.

Так, креативний підхід у викладанні вимагає певних умов:

− сприятлива, доброзичлива атмосфера, яка виключає критику, дає можливість студентам почувати себе упевненими, не побоюючись здійснювати помилки, також це створює додатковий психологічний спокій який так необхідний у теперішній час;

− чітко сформульовані завдання/строки виконання допомагають студентам правильно визначати межі своєї діяльності, а також це дає можливість студенту тримати частину свого життя під власним контролем, що заспокоює;

− можливість студентів в доброзичливій формі висловлюватися відносно виконаних робіт одногрупників, їх активного обговорення із застосуванням власної оцінки, бачення; також це дає можливість виговоритися та висловити свою позицію, що дозволяє самоствердитися у часи окупаційної війни;

− заохочення ініціативи і самостійної роботи студентів, що забирає особистий час і не дозволяє концентрувати увагу на війні, а навпаки креативно працювати у задоволення;

− регулярне і систематичне використання творчих завдань на всіх етапах заняття дозволяє урізноманітнювати традиційні лекцію, практичну чи інші види зайнять, це дає можливість «розбавити» виклад навчального матеріалу та завжди тримати зв’язок викладач-студент.

Останнє практичне заняття з дисципліни «Менеджмент персоналу» для здобувачів ОС «Магістр» за освітньою програмою «Якість, стандартизація та сертифікація», ми побудували з використанням креативного підходу у викладанні.  

 

Студенти активно взяли участь у обговорені звітів по виконанню самостійної роботи і створили цілі проєкти із використання корпоративних кодексів, або розробили власні положення з корпоративної етики.

Так, Леся Харханздобувачка ОС «Магістр» за освітньою програмою «Якість, стандартизація та сертифікація», розробила Корпоративний Кодекс для Благодійної організації «Stabilization Support Services» на основі затвердженого та запровадженого в роботу організації Кодексу етики та політик гендерної рівності, політичної нейтральність, безпеки організації.

У Корпоративному Кодексі чітко визначені основні цінності організації (наприклад, відповідальність, служба суспільству, гендерно-чутливий підхід у роботі, релігійна свобода та інші), фундаментальні засади діяльності організації (наприклад, неприбутковість, неурядовість, незалежність та самоврядність та інші) та керівні настанови (конфліктна чутливість, конфіденційність та інші). Окремим пунктом виділена робота організації під час військового стану та допомога мирному населенню.

  

  

Тетяна Харіна, здобувачка ОС «Магістр» за освітньою програмою «Якість, стандартизація та сертифікація», розробила Кодекс Корпоративної Етики для Благодійного фонду "Життєлюб", який підтримує людей похилого віку.

На час війни Фонд «Життєлюб» надає широкий спектр гуманітарної допомоги: допомагає всім групам населення, займається доставкою гуманітарних вантажів по всій Україні, у тому числі у гарячі точки; допомагає в евакуації постраждалих, забезпеченні продуктами харчування, медикаментами та засобами гігієни тих, хто лишився сам. Також у Києві, за підтримки та координації Фонду, працюють точки з гарячими обідами, доставка продуктів та медикаментів для всіх, хто цього потребує.

  

Юлія Лисюк, здобувачка ОС «Магістр» за освітньою програмою «Якість, стандартизація та сертифікація», сформувала основні положення Етичного Кодексу на прикладі Громадської організації «Всеукраїнське об'єднання підприємців малого та середнього бізнесу «ФОРТЕЦЯ».

Метою запровадження Кодексу стало встановлення корпоративних стандартів ділової етики «Фортеці» і регламентація діяльності співробітників Товариства в складних ситуаціях. Завдання кодексу: встановити принципи корпоративної етики «Фортеці» на основі Корпоративних цінностей, Бачення і Місії Товариства; зробити так щоб працівники, колеги, партнери зрозуміли та підтримали дотримання єдиних принципів ділової етики; встановити правила поведінки працівників у складних ситуація: етичних, моральних, фінансових.

Даний Кодекс розроблений на основі законодавства України та загально визначених принципів і норм ділової етики. Доповідачка зазначила, що на сайті «Фортеці» також можна знайти всі оновлення законодавства для ведення бізнесу у військовий час.

 

 

  

Тетяна Кроха, здобувачка ОС «Магістр» за освітньою програмою «Якість, стандартизація та сертифікація», розповіла про діючий Кодекс Корпоративної Етики банку ПУМБ зі сторони співробітника. Зокрема про запобігання виникнення конфліктних ситуацій та дотримання законодавства у сучасних складних умовах під час війни.

 

  

Інші студенти завантажили свої проєкти на Навчально-інформаційний портал НУБіП України. Друга частина заняття була присвячена вивченню законодавчих та нормативних документів щодо планування праці та набуттю практичних навичок зі складання посадових інструкцій з використанням інформації "Довідника кваліфікаційних характеристик".

 

 

Студенти, які не мають можливості (з різних причин) виходити на відеозв’язок, працюють через чат-telegram у зручний для них час. Також, ведеться відеозапис усіх занять щоб студенти, які не мають постійного інтернет-зв’язку, могли переглянути лекцію чи хід практичної роботи у режимі офлайн. Адже у нинішні часи важливо бути терпимими та коректними по відношенню один до одного. Викладачі та студенти НУБіП України єднаються у досягненні освітньої місії нашого славетного Університету, адже у єднанні сила нашого народу!

Все буде Україна!

 

 

Леонора Адамчук,
доцент кафедри стандартизації
та сертифікації с.-г. продукції

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook