Підсумки навчальної (реабілітаційної) практики психологів

23 лютого 2023 року
м. Київ

  Розвиток здатності до застосування набутих теоретичних знань із психології на практиці – одне з найважливіших завдань професійної підготовки майбутніх психологів. Освітня програма «Психологія», розроблена проєктною групою кафедри психології НУБіП України, дає змогу здобувачам розвивати та закріплювати практичні навички на навчальній та виробничій практиках. У цьому році, незважаючи на труднощі воєнного стану в країні, студенти третього курсу пройшли навчальну (реабілітаційну) практику. Вони добре впоралися із виконанням поставлених перед ними завдань, маючи змогу закріпити вміння добирати методи та заходи психологічної реабілітації. Разом із керівниками вони провели конференцію, підбивши результати своєї взаємодії зі старшими колегами.

 


  Взаємодія з професіоналами, що відбувається на базах практики, – це нагода для студентів здійснити самооцінку власного рівня фахової підготовки, створити програму свого професійного та особистісного саморозвитку, обрати царину професійної діяльності. Психологи Київського міського Центру соціальної, професійної та трудової реабілітації інвалідів; Інклюзивно-ресурсного центру № 1 Голосіївського району м. Києва; Київської міської наркологічної лікарні «Соціотерапія»; Київського міського комунального центру комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень «Трамплін» надихнули студентів гуманітарно-педагогічного факультету на подальше навчання, підтвердили настанову викладачів університету: психолог – це професія, що вимагає навчання впродовж усього життя.
   На підсумковій конференції студенти захоплено ділилися своїми відгуками:
  – Ми завершили навчальну практику в Київському міському Центрі соціальної, професійної та трудової реабілітації інвалідів. Під час практики мали змогу ознайомились з особливостями роботи психолога з людьми з особливими потребами, осягнули тонкощі професійної майстерності: розуміння самопочуття людей з особливими потребами, специфіку комунікації з людьми з істотними вадами зору, з вадами слуху, техніки роботи з агресією.
За час практики ми взяли участь в низці тренінгових онлайн-занять: «Діагностичний інструментарій в роботі психолога», «Типи особистості», «Ранні дезадаптивні схеми», «Управління гнівом та агресією», «Безпечний прояв своїх почуттів». Ми брали активну участь в обговоренні окремих кейсів за результатами проведених занять.
  Слова вдячності звертаємо до психологів центру – Тетяни Бевз та Тетяни Доброштан, – завідувачки відділу психології Інни Дончук. Ваші професійність та колегіальна відкритість, готовність поділитись власним досвідом, а також уміння створити ситуацію успіху для новачка, надати можливість набуття досвіду студентами під час тренінгів, безумовно, сприятимуть нашому фаховому становленню, подальшій ефективній професійній діяльності (Марія Старченко, Катерина Рябокінь)
.

 

  – За ці два тижні ми змогли виконати ті завдання, що поставали перед нами викладачі на початку практики. Ми високо цінуємо можливість перебування на очній практиці, адже мали нагоду попрацювати з дітьми, структурувати в пам’яті знання, які опанували за неповні три роки навчання в нашому університеті. Ми отримати змістовні відповіді на всі свої запитання від психологів-практиків Інклюзивно-ресурсного центру № 1 Голосіївського району міста Києва.
  Це був просто колосальний досвід, адже ми детально ознайомились і з роботою фахівців, взяли участь у тренінгах, що проводилися різними організаціями, зокрема й ІРЦ. Дуже вдячні
викладачам кафедри, університету за надання такої можливості – проходження очної практики. І, звісно, – фахівцям-консультантам ІРЦ та директорці закладу Ірині Білецькій за те, що щиро ділились своїм досвідом, корисними посиланнями та матеріалами, завдяки чому ми змогли ще глибше пізнати особливості роботи психолога, розвинути свої вміння (Ангеліна Канівець, Маргарита Бабак).

  

  – Ми мали змогу взяти участь у тренінгових заняттях, опанували релаксаційні методи для покращення самопочуття, мали можливість ознайомитися із методами та заходами реабілітації для різних категорій осіб з особливими потребами. Особливо вдячні за те, що навчили аналізувати ефективність психодіагностичних та психокорекційних можливостей групової роботи для розвитку вольових здібностей клієнтів.
Висловлюємо подяку очільниці Київської міської наркологічної лікарні «Соціотерапія» Лілії Нугмановій, Євгенію Хохі за професіоналізм, відкритість, надані рекомендації (
Тарас Полтавець, Ірина Бондаренко).

 

  Науково-педагогічні працівники кафедри психології гуманітарно-педагогічного факультету НУБіП України вітають студентів-третьокурсників з успішним завершенням практики, зичать їм натхнення, творчого розвитку, успіхів у навчально-професійній діяльності.
  Очільниця Ірина Мартинюк та професорсько-викладацький склад кафедри психології щиро дякують колективам Київського міського Центру соціальної, професійної та трудової реабілітації інвалідів; Інклюзивно-ресурсного центру Голосіївського району м. Києва, Київської міської наркологічної лікарні «Соціотерапія», Київського міського комунального центру комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень «Трамплін» – за високий професіоналізм, творчий підхід до виконання завдань, добре проведену навчальну (реабілітаційну) практику студентів-психологів НУБіП України.

Кафедра психології висловлює сподівання на подальшу багаторічну співпрацю!

Людмила Омельченко,
доцент кафедри психології

 

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook