ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ПРАКТИКИ З ДИСЦИПЛІНИ "ПОМОЛОГІЯ"

17 березня 2023, 15:36
Навчальна лабораторія "Плодовоовочевий сад"
 

Структура і зміст програми агрономічно-ознайомчої практики з дисципліни «Помологія»

 

№ п/п

Назва теми

Всього, год

Теоретичних, год

Практичних,

год

1.                   

Оцінювання загального стану рослин плодових культур

5

1

4

2.                   

Морфологічні ознаки вегетативних органів, особливості росту та тип плодоношення рослин плодових культур

5

1

4

3.                   

Будова, ознаки та властивості квіток і плодів

5

1

4

4.                   

Оцінювання сортів за врожайністю

5

1

4

5.                   

Помологічний опис сортів

5  

1

4

 

Всього

25

5

20

 

 

 

ТЕМА 1. ОЦІНЮВАННЯ ЗАГАЛЬНОГО СТАНУ РОСЛИН ПЛОДОВИХ КУЛЬТУР.

  Мета: набути практичних навичок у оцінюванні загального стану рослин сортів плодових і ягідних культур і визначенні їх адаптаційної здатністі.

  Організація проведення практики:
1. Перед початком практики студенти в обов'язковому порядку проходять інструктаж із техніки безпеки.
2. Викладач керівник практики пояснює студентам методики за кими будуть проводитись оцінювання.
3. Практична участь кожного студента в оцінюванні стану плодових дерев.
Студенти ведуть щоденники навчальної практики, куди записують тему заняття, завдання, характеристику об'єктів, послідовність і техніку виконання робіт.

  Завдання: Кожен студент отримує завдання — Дати оцінку загального стану рослин 2–3 сортів яблуні, черешні, малини, суниці; встановити адаптаційну здатність 2–3 сортів.

Об’єкти, матеріали та обладнання: плодоносні насадження яблуні, черешні, смородини чорної, малини.

  Аналіз якості виконаної роботи. Викладач контролює виконання усіх процесів, вказує на недоліки і пояснює шляхи їх усунення. В кінці підводяться підсумки і викладач оголошує кожному студенту оцінки за виконаня завдання і виставляє їх у щоденник.

 

ТЕМА 2. МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ ВЕГЕТАТИВНИХ ОРГАНІВ, ОСОБЛИВОСТІ РОСТУ ТА ТИП ПЛОДОНОШЕННЯ РОСЛИН ПЛОДОВИХ КУЛЬТУР

  Мета: набути практичних навичок у встановленні варіювання морфологічних ознак вегетативних органів рослин яблуні, груші, вишні, абрикоси на прикладі опису плодоносних дерев 2–3 сортів по кожній культурі та встановити в них переважаючий тип плодоношення.

  Організація проведеная практики:
1. Викладач керівник практики пояснює студентам принципи варіювання морфологічних ознак вегетативних органів рослин плодових культур.
2. Перед початком практики студенти в обов'язковому порядку проходять інструктаж із техніки безпеки.
3. Практична участь кожного студента у визначенні варіювання морфологічних ознак вегетативних органів рослин плодових культур.
Студенти ведуть щоденники навчальної практики, куди записують тему заняття, завдання, характеристику об'єктів послідовність і техніку виконання робіт.

  Завдання. Кожен студент отримує завдання — описати рослини 2–3-х нових та районованих сортів яблуні, груші, вишні та абрикоси, які характеризуються значним варіюванням морфологічних ознак вегетативних органів дерев.

  Об’єкти, матеріали та обладнання: молоді та плодоносні насадження декількох сортів яблуні, груші, вишні та абрикоси в період вегетації; лінійки, штангенциркулі, робочі зошити.

  Аналіз якості виконаної роботи. Викладач контролює виконання усіх процесів, вказує на недоліки і пояснює шляхи їх усунення. Наприкінці підводяться підсумки і викладач оголошує кожному студенту оцінки за виконані завдання і виставляє їх у щоденник.

 

ТЕМА 3. БУДОВА, ОЗНАКИ ТА ВЛАСТИВОСТІ КВІТОК І ПЛОДІВ

  Мета: набути практичних навичок у визначенні будову квітки і плоду плодових культур; простежити розвиток генеративної сфери та окремих тканин від квітки до плоду; дослідити варіювання морфологічних, біологічних і господарсько цінних ознак плодів названих культур залежно від сорту.

  Організація проведення практики:
1. Викладач пояснює студентам принципи варіювання будови квітки і плоду кісточкових, зерняткових та ягідних культур.
2. Перед початком практики студенти проходять інструктаж із техніки безпеки.
3. Практична участь кожного студента у проведенні досліджень варіювання морфологічних, біологічних і господарсько цінних ознак плодів названих культур залежно від сорту.
Студенти ведуть щоденник навчальної практики, куди записують тему заняття, характеристику об'єктів (порода та вік підщепи, сорт прищепи), послідовність і техніку виконання робіт.

  Завдання: Кожен студент отримує завдання — визначити основні параметри варіювання ознак суцвіть, квіток і плодів у 2–3 сортів. Результати записати в таблицю за формою передбаченою методикою.

  Об’єкти, матеріали та обладнання. Насадження нових і перспективних сортів яблуні і груші в період цвітіння та знімальної стиглості плодів, зразки останніх, гербарій квіток, леза безпечної бритви, стереоскопічні мікроскопи МБС-1…10, ножі, вага, штангенциркулі, лінійки, олівці хімічні, столовий посуд.

  Аналіз якості виконаної роботи. Викладач контролює виконання завдань, вказує на недоліки та пояснює шляхи їх усунення, оголошує студенту оцінки за кожне виконане завдання та виставляє їх у щоденник.

 


ТЕМА 4. ОЦІНЮВАННЯ СОРТІВ ЗА ВРОЖАЙНІСТЮ

  Мета занять: Набути практичних навиків у роботі із видами обліків урожаю плодових і ягідних культур; навчитися групувати сорти за врожайністю.

  Організація проведеная практики:
1. Викладач керівник практики пояснює студентам основні видами обліків урожаю плодових і ягідних культур.
2. Перед початком практики студенти в обов'язковому порядку проходять інструктаж із техніки безпеки.
3. Практична участь кожного студента у визначенні урожайності плодових культур
Студенти ведуть щоденники навчальної практики, куди записують тему заняття, завдання, характеристику об'єктів послідовність і техніку виконання робіт.

  Завдання. Визначити окомірно ступінь плодоношення в балах і урожайність у кілограмах, обсипання плодів у 2-3 перспективних сортів основних плодових і ягідних культур. На цих же рослинах провести ваговий облік урожаю. Згрупувати сорти за фактичною врожайністю і порівняти їх за цією ознакою з контрольними.

  Об’єкти, матеріали та обладнання: насадження перспективних сортів основних плодових і ягідних культур, плодові сумки та відра, вага і тара для зібраних плодів і ягід.

  Аналіз якості виконаної роботи. Викладач контролює виконання завдань, вказує на недоліки та пояснює шляхи їх усунення, оголошує студенту оцінки за кожне виконане завдання та виставляє їх у щоденник.

 

ТЕМА 5. ПОМОЛОГІЧНИЙ ОПИС СОРТІВ

  Мета занять — освоїти методику помологічного опису сортів основних плодових і ягідних рослин, вивчаючи живі об’єкти та знайомлячись з фаховою літературою.

  Організація проведеная практики:
1. Викладач керівник практики пояснює студентам методику за якою робиться опис плодових і ягідних культур.
2. Перед початком практики студенти в обов'язковому порядку проходять інструктаж із техніки безпеки.
3. Практична участь кожного студента
Студенти ведуть щоденники навчальної практики, куди записують тему заняття, завдання, характеристику об'єктів послідовність і техніку виконання робіт.

  Завдання. Відповідно до індивідуального завдання, підготувати повний помологічний опис 2-3 сортів, вказати його недоліки і достоїнства, обґрунтувати перспективність.

  Об’єкти, матеріали та обладнання: Плодоносні насадження районованих і перспективних сортів основних плодових і ягідних культур. Наукова, науково-популярна література, в якій наведено повний або стислий опис сучасних сортів плодових і ягідних культур.

  Аналіз якості виконаної роботи. Викладач контролює виконання завдань, вказує на недоліки та пояснює шляхи їх усунення, оголошує студенту оцінки за кожне виконане завдання та виставляє їх у щоденник.
 

 

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ НАВЧАЛЬНОЇ ПРАКТИКИ

Після закінчення навчальної практики студенти звітують про виконання програми практики. Форма звітності студента за практику – це подання письмового звіту та здачі заліку. Для якісного формування звіту та підготовки до його захисту студентам необхідно виділити 3 передостанніх днів у межах практики для самостійної роботи. Останній день практики – день захисту звітів.
Студент захищає звіт перед комісією, яка призначається завідувачем кафедри. Комісія складається з безпосереднього керівника практики та не менше одного викладача кафедри. Комісія приймає диференційований залік у вищому навчальному закладі в останні дні його проходження. Результат заліку за практику вноситься у заліково-екзаменаційну відомість і у залікову книжку студента за підписом керівника практики від кафедри (табл.).

Схема орієнтовного розподілу балів за навчально-ознайомлювальну практику

Вид контролю
Тема
Бал
% від загальної оцінки
1.
Оцінювання загального стану рослин плодових культур
20
70
2.
Морфологічні ознаки вегетативних органів, особливості росту та тип плодоношення рослин плодових культур
20
3.
Будова, ознаки та властивості квіток і плодів
20
4.
Оцінювання сортів за врожайністю
20
5.
Помологічний опис сортів
20
Всього за поточний контроль
70
Підсумковий контроль (диференційований залік)
30
30
Разом
100
100

 

 Критерії оцінки навчальної практики
Оцінювання студентів відбувається згідно положення «Про екзамени та заліки у НУБіП України» від 25.09.2019 р. протокол № 2  
Оцінка національна
Визначення оцінки ЄКТС
Рейтинг здобувача, бали
Відмінно
Відмінне виконання лише з незначною кількістю помилок
90–100
Добре
В загальному правильна робота з певною кількістю грубих помилок
74–89
Задовільно
Непогано, але зі значною кількістю недоліків
60-73
Незадовільно
Потрібно працювати перед тим як отримати залік
0–59
  
Звітність студента за виконання дистанційних завдань практики
 
Звіт виконується у зошиті від руки (не друкується) на базі отриманих завдань 
За додатковою (незрозумілою) інформацією можна писати у Телеграм-групу 
Звіт необхідно підписати: Звіт_Прізвище_курс_група (Наприклад: Звіт_Іванов_1_6)

 

 

 
Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook