В ННІ енергетики автоматики і енергозбереження відбувся семінар-тренінг про посилення ролі наставника академічної групи в умовах воєнного стану

31 січня 2024 року

У навчально-науковому інституті енергетики автоматики і енергозбереження продовжується серія тренінгів учасників освітнього процесу. Цього разу був проведений семінар-тренінг, присвячений формуванню комунікацій та взаємовідносин «наставник академічної групи–здобувачі вищої освіти» за участю старост та студентського самоврядування.

 

Впродовж кількох років поспіль з початку пандемії, а ,особливо, в умовах повномасштабної російської агресії, дирекція ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження приділяє підвищену увагу навчанню та розвитку академічного і допоміжного персоналу інституту.
Обов'язковою складовою таких тренінгів є презентація кращих практик діяльності, опитування, дискусії, які допомагають зробити аналіз існуючих викликів та шляхів їх подолання з впровадженням інноваційних методів комунікації.

Відкрив захід директор інституту Віктор Каплун, який поінформував присутніх про системну роботу ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження щодо залучення наставників та студентського самоврядування до консультування та пояснення особливостей організації навчального процесу студентському загалу, з’ясування питань, чому важливо користуватися корпоративною е-поштою, як формується особистий кабінет студента у електронному деканаті, де розміщені відповідні навчальні курси, як обрати дисципліну за вільним вибором студента тощо.

 

У поточному навчальному році для наставників академічних груп першого курсу бакалаврату вже проводили семінари, під час яких викладачі отримали інформаційні матеріали та рекомендації щодо налагодження роботи з групами. Багато з них вже мають багаторічний досвід роботи зі студентами.
Проблема адаптації студентів, особливо першокурсників, до університетського середовища не нова, адже від успішності цього процесу багато в чому залежить подальша професійна кар’єра і особистісний розвиток майбутнього фахівця. Поняття адаптації можна розглядати як процес пристосування студента до нових умов, входження до нового соціального середовища, засвоєння норм такого середовища та вироблення нової моделі поведінки. Здатність активного пристосування особистості до умов середовища як фізичного, так і соціального, визначається як адаптивність та відображає відповідність між метою та результатами, яких необхідно досягнути у процесі здобуття вищої освіти.

 

До учасників семінару-тренінгу звернувся проректор з науково-педагогічної роботи та розвитку Сергій Кваша, який у вступному слові озвучив основні положення Закону України «Про основні засади державної політики у сфері утвердження української національності та громадянської ідентичності», в якому закладені базові принципи виховної роботи та розвитку особистості дітей та молоді.

 

Сергій Миколайович наголосив на важливості фаху енергетика і звернув увагу на поєднанні навчального та виховного процесу шляхом долучення до нього кращих партнерів інституту зі сфери бізнесу.

Найважливішими, на думку доповідача, є напрями виховної роботи, якими зараз мають стати психологічна та емоційна підтримка студентів, навчання правилам поведінки в умовах воєнного стану (під час повітряних тривог, поводження з вибухонебезпечними предметами, перша медична допомога тощо), адаптація та підтримка студентів, які мають статус тимчасово переміщених осіб, розвиток критичного мислення та медіа грамотності, національно-патріотичне та військово-патріотичне виховання.
Заступник директора Наталія Пруднікова презентувала присутнім основні аспекти діяльності наставників, роль особистостей у виховному процесі у структурі навчально-виховного процесу, які викладені у чинних нормативних документах про освіту, насамперед Законі України «Про вищу освіту», «Положенні про наставника академічної групи НУБіП України» тощо.

 

 

Змістовно наповненою була інформація директора студмістечка НУБіП України Сергія СТЕЦЮКА. Він торкнувся особливостей організації ефективної співпраці вихователів та студрад гуртожитків зі здобувачами вищої освіти.

Сергій Васильович проінформував всіх присутніх про динаміку кількості поселених студентів у гуртожитки, рівень їхньої оплати та про створені умови для комфортного проживання. Окремо спікер зупинився на аналізі найбільш поширених порушень правил проживання у гуртожитках, наявність обладнаних місць в укриттях, функціонуванні центру надання побутових послуг і ін.

 

На завершення доповідач окреслив шляхи посилення виховної роботи наставників саме у гуртожитках.

Заступник директора Лілія Мартинюк ознайомила присутніх з додатковими обов’язками наставників в умовах воєнного стану та змістом Програми виховання студентів у НУБіП України «Громадянин, патріот, фахівець».

Обговорюючи пропозиції щодо покращення роботи наставників, доповідачі озвучили побажання належно оцінювати таку роботу, зокрема відносити ці години до основного рейтингового оцінювання або заохочувати кращих науково-педагогічних працівників матеріально.
Багато питань стосувалися поселення у гуртожитки та дотримання правил проживання. Також звучали запитання щодо можливостей займатися у спортивних секціях, організації здорового харчування тощо.
Учасники дискусії дійшли думки про те, що саме зараз студенти найбільше потребують підтримки, що академічні успіхи не можуть відходити на другий план. Той факт, що студенти, на жаль, поступово вимушено звикають до нових реалій, не означає, що вони можуть обійтися без підтримки наставників і академічної родини. Вони як ніколи її потребують тепер. До того ж в умовах війни наставник додатково має проявляти навички вихователя та психолога.


Лілія МАРТИНЮК
заступник директора ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook