Чергове засідання гуртківців: ділимось результатами наукових розвідок

14 квітня 2024, 18:06

12 квітня на кафедрі управління та освітніх технологій гуманітарно-педагогічного факультету відбулось чергове засідання наукового гуртка «Магістр-дослідник».

Засідання розпочалось з вітального слова керівника гуртка професора Наталії Гречаник та гаранта ОПП «Управління навчальним закладом» професора Ірини Шумілової.

Зібрання відбулось згідно з попередньо погодженим порядком денним: виступи доповідачів (Олександр Демченко, Луїза Стрельцова, Микола Гришков), організаційні питання.

Модератором засідання був староста гуртка Микола Гришков, здобувач освіти першого року навчання, спеціальності 073 «Менеджмент», ОНП «Управління навчальним закладом», який запропонував порядок і регламент засідання щодо виступів, питань-відповідей та обговорень.

До засідання долучились: Олександр Демченко, Іван Шаблій, Микола Гришков, Микола Єфремов, Зіта Воробйова, Луїза Стрельцова, Дмитро Кобишев, Тетяна Друца, Оксана Болотова, Катерина Литюк.

Засідання гуртка завжди охоплюють важливі питання для майбутніх освітніх менеджерів та актуальні у сфері управління закладами освіти і цього разу такий підхід був реалізований повною мірою.

Магістри-управлінці першого року навчання, освітньо-професійної та освітньо-наукової програм «Управління навчальним закладом» підготували цікаві доповіді для інтеракції з учасниками засідання. Варто зазначити, що гуртківці самостійно обирали теми виступів чим продемонстрували мотивованість, потребу поділитись власним досвідом і готовність до дискусії та діалогу.

Першим взяв слово Олександр Демченко і представив доповідь на тему «Система управління професійним розвитком педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти».

Обрана тематика виступу суголосна з темою магістерського дослідження Олександра і представлені доповідачем результати відповідають вирішенню завдань теоретичної частини роботи. Присутнім було пізнавально ознайомитись із окремими сегментами сучасного наукового дискурсу з обраної проблематики та з їх практичною зорієнтованістю у розв'язанні питань щодо дієвості усталених і прогресивних шляхів та інструментів мотивації вчителів ЗЗСО до неперервного професійного вдосконалення.

Особливо заслуговує на увагу авторське визначення Олександра ключового поняття - управління професійним розвитком педагогічних працівників, яке відобразило усвідомлення й розуміння молодим науковцем сутнісної і змістовної його місткості.

Доповідь викликала жваве обговорення традиційних і сучасних методів управління професійним розвитком педагогічних працівників з метою підвищення якості освіти загалом і яке місце займає підняте питання в системі управління якістю освітньої діяльності в сучасному ЗЗСО.

Важливе питання підняла Луїза Стрельцова, магістрантка першого року навчання заочної форми навчання в межах представленої теми «Система управління інклюзивної освітою».

Доповідачка обгрунтувала, що інклюзивна освіта – це процес  створення в спільному освітньому просторі особливого підходу до навчання дитини з особливими освітніми потребами. Такий підхід передбачає застосування додаткових елементів освітнього процесу – індивідуальний план розвитку особистості, спеціально облаштоване місце та належні умови для неї.

Доповідачка відзначила, що питання інклюзивної освіти наразі набирає обертів і в практичному аспектів, і, водночас, є предметом чисельного дослідницького попиту, що загалом має забезпечити вдосконалення всієї системи управління інклюзивною освітою на державному та інституційному рівнях.

Було визвучено ключову ідею щодо того, що здобуття освіти всіма бажаючими має носити абсолютну відкритість і доступність без виключення. Саме на реалізацію такого принципу створюється освітнє середовище в сучасних закладах освіти, яке сприятиме ефективному навчанню здобувачів із особливими освітніми потребами.

Учасники засідання обговорили також надзвичайно важливе питання – доступу таких здобувачів до вищої освіти, правильно сформований індивідуальний вектор навчання, забезпечення права і потреб повноцінно і всебічно розвиватись і підвищувати якість життя здобувачів із особливими потребами.

Луїза привела конкретні приклади з власної професійної діяльності, надала пропозиції щодо покращення та розвитку цього напрямку в сучасних закладах освіти і зробила важливі висновки чим викликала активне обговорення присутніми такої теми. Одностайно учасниками зібрання було прийнято рішення продовжити висвітлення цієї теми на наступних засіданнях гуртка.

Останнім представив свої дослідницькі напрацювання Микола Гришков. Темою доповіді він обрав «Адаптивне управління» і розпочав свій виступ питаннями до аудиторії, що відразу всіх учасників «включило в тему»: Чи потрібно воно? Що загалом таке адаптивне управління? Як такий тип управління реалізовується в нинішніх умовах?

Виступаючий підняв надзвичайно важливе питання у царині вітчизняної освіти так як відповідь на нього дозволило розвиватись і функціонувати закладам освіти під час пандемії Covid 19 та повномасштабної війни, розв’язаної росією.

Микола розкрив сутність тих основних термінів, які охоплює за своєю характеристикою поняття «адаптивне управління» та відбивають актуальність цього питання в сьогоденні й роботі закладів вищої освіти під час воєнного стану та повоєнного відновлення.

Зокрема, доповідач наголосив, що впровадження інноваційних технологій і методик навчання, спонукання до саморозвитку й реалізації науково-педагогічних працівників і здобувачів вищої освіти мають бути ключовими завданнями під час застосування адаптивного управління, врахування  й пристосування до зовнішніх і внутрішніх факторів і чинників – це наша реальність і необхідність, котра важлива за всіма рівнями і напрямами діяльності сучасного закладу вищої освіти, зокрема.

Важливим висновком є те, що заклад освіти повинен транслювати системний рух до визначеної місії, мети і цілей реалізації освітніх програм, змісту освіти, впровадження відповідних студентоцентрованих методик навчання, форм організації освітнього процесу. Висновком доповіді була теза, що підвищення якості освіти повинно також забезпечуватись постійною і зворотньою  комунікацією між керівництвом закладу освіти, науково-педагогічними працівниками, здобувачами освіти та іншими стейкхолдерами. Також була приділена увага зіставленню таких понять як «ситуативне управління» та «адаптивне управління», що посприяло цікавому обговоренню.

Обговорення, піднятої Миколою Гришковим теми, дозволило учасникам засідання заналізувати окремі управлінські інструменти освітніх менеджерів тих закладів, в яких працюють гуртківці, що, своєю чергою, посприяло рефлексії отриманих знань на дисциплінах управлінського циклу.

Всі присутні висловили слова подяки за підтримку й допомогу Наталії Гречаник та Ірині Шуміловій.

Засідання проводилось в змішаному форматі, очно та за допомогою зум платформи. Старостою гуртка Миколою Гришковим було запропоновано провести наступне засідання на початку травня місяця і наступним доповідачам про визначені тематики виступів повідомити завчасно керівникові гуртка.

Дякуємо ЗСУ за можливість жити, працювати, досліджувати! Україна понад усе!

Далі буде….

Наталія Гречаник,
професор кафедри, керівник гуртка
Микола Гришков,
староста гуртка

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook