ГОСТЬОВА ЛЕКЦІЯ СТЕЙХОЛДЕРА ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ЗІ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 207 «ВОДНІ БІОРЕСУРСИ ТА АКВАКУЛЬТУРА»

26 квітня 2024, 21:17

     На кафедрі гідробіології та іхтіології факультету тваринництва та водних біоресурсів НУБіП України стейхолдери оновлюють заняття, оскільки швидка зміна технологій та трендів у рибній галузі постійно цього вимагає. Особливою популярністю серед студентів користуються саме гостьові лекції. Використання таких лекцій є дієвим інструментом для підготовки фахівців, які відповідають вимогам сучасного ринку праці. Цей підхід сприяє розширенню горизонтів знань студентів, їхньому знайомству з практичним досвідом та передовими технологіями від провідних фахівців рибної галузі. Гостьові лекції дозволяють студентам отримувати реальний досвід роботи та вирішувати актуальні проблеми відразу під час навчання. Крім того, вони надихають студентів на майбутню кар'єру, демонструючи їм реальні можливості розвитку у рибній галузі.

    Для здобувачів першого, другого, третього рівнів вищої освіти та викладачів спеціальності 207 «Водні біоресурси та аквакультура» проведено надзвичайно корисну та інформативну гостьову лекцію: «Міжнародний досвід у веденні марикультури в Туреччині» успішним випускником факультету, першим заступником директора державної установи «Методично-технологічного центру з аквакультури» Миколою ФЕДОРЕНКО.

    Микола Федоренко зазначив, що Туреччина, знаходячись на перетині Європи та Азії з доступом до чотирьох морів (Чорного, Егейського, Середземного та Мармурового), має великий потенціал для розвитку рибного господарства та формування пропозиції на продукцію аквакультури. Її географічне розташування та природні ресурси надають країні переваги для вирощування риби та морепродуктів.

   Турецькі акваферми у своїй більшості працюють за такою схемою: інкубація та підрощування личинок і мальків відбувається на суходолі в риборозплідних господарствах. Цей етап дозволяє контролювати умови середовища, такі як температура, освітленість та живлення, для оптимального росту мальків риби. Такий підхід дозволяє зменшити ризик захворювань та покращити виживаність. Після періоду інкубації та підрощування на суходолі, молодь риби перевозиться до спеціально обладнаних садків, де риба набирає масу та виростає до товарного розміру. Садки зазвичай знаходяться у відкритих водоймах.

    У лекції було наголошено, що основні об'єкти аквакультури в Туреччині включають такі види риб: дорадо, форель райдужна), лаврак. В морській аквакультурі Туреччини широко розвивають вирощування наступних видів: червоний пагр, зубань рожевий, зубань звичайний, горбиль сріблястий, умбрина світла, атлантичний землекоп, середземноморська мідія.

    Микола ФЕДОРЕНКО акцентував увагу на те, що марикультура струмкової форелі практикується в Чорному морі з початку 1990 року. У 2010 році в Чорному морі було вирощено 7,1 тис. тонн чорноморського лосося, а 2019-го року обсяги вирощування сягнули 9,7 тис. тонн.

     У 2003 році розпочалось впровадження субсидій для аквакультури, щоб підтримати виробництво дорадо, лаврака та форелі. Ці субсидії продовжували розширюватись та впроваджуватись відповідно до розвитку в цьому секторі.

    Економічна та екологічна стійкість, інтеграція та стандартизація дуже важливі для стабільності сектору аквакультури. Окрім збільшення виробництва та розробки продуктів з доданою вартістю, сектор аквакультури та уряд також наголошують на маркетингових та споживчих уподобаннях.
Входження людства до «економіки знань» співпало з заключним етапом переходу суспільства від індустріального до постіндустріального його стану, який на сьогодні розглядається як наслідок інформаційної революції. Тому кожна людська діяльність в секторі аквакультури чи марикультури має більший чи менший вплив на довкілля. Вплив аквакультури на навколишнє середовище має органічне походження, і порівняно з іншими секторами вплив можна вважати меншим й відносно легким для здійснення переробки.

     Доповідач наголосив на «Аквакультурний регламент» (Регламент 25507) в Туреччині. Регламент з аквакультури, що охоплює та встановлює правила щодо вибору місць для розташування підприємств з аквакультури для рибництва у внутрішніх водоймах та у морі.

     Однією з головних невирішених проблем, з якими стикаються виробники з точки зору фінансових і технічних засобів, є підвищення цін на корми. Лектор відзначив, що для високоякісного виробництва кормів слід забезпечити та впровадити стандартизацію кормів.

      Технологічний розвиток, що відбувся у виробництві, переробці та розподілі, збільшення масштабної роздрібної торгівлі, зміні у доступності продукції та розширення бізнесу у всьому світі сприяли швидко зростаючому ринку продовольчих товарів. Зміни, що відбуваються у споживанні продуктів аквакультури, також відображають вищезазначені зміни. Зміни в моделях споживання (індивідуальні вподобання), зміни в нових технологіях та бізнесі, розширені ринки та схильність споживачів до харчових ризиків також створюють нові перешкоди. Суворі вимоги контролю якості роздрібної торгівлі, зростання приватних торгових марок та розвиток маркетингових каналів для захисту вартості стали більш важливими на продовольчих ринках.

    Рибне господарство у Туреччині забезпечує перспективні можливості працевлаштування майже для 60 тис. осіб безпосередньо та для 300 тис. осіб опосередковано. З іншого боку, лише вирощування риби безпосередньо забезпечує зайнятість 30 тис. осіб. Стратегічне розташування та потенціал зростання на внутрішньому та зовнішньому ринках роблять Туреччину важливим гравцем на світовому ринку аквакультури.

     Професіоналізм, компетентність та ораторська майстерність лектора суттєво вплинули на здобувачів. Лектор використав різні кейси подання матеріалу, що значно підвищило зацікавленість слухачів та зробило лекцію захоплюючою, надихаючою, пізнавальною та корисною. Це сприяє професійному зростанню та підвищує конкурентоспроможність здобувачів на ринку праці.

    Щиро дякуємо Миколі ФЕДОРЕНКУ від колективу кафедри гідробіології та іхтіології, студентів факультету тваринництва та водних біоресурсів Національного університету біоресурсів і природокористування України. Сподіваємося на подальшу співпрацю і взаємний обмін ідеями та знаннями! Бажаємо Вам успіхів у вашому подальшому професійному розвитку!

Дякуємо Збройним силам України за кожен новий день; за те, що можемо вчитися й працювати, підтримувати нашу державу в такі складні часи.

Завідувач навчально-науково-виробничої лабораторії
«Водні біоресурси та аквакультури» Петро ШЕВЧЕНКО,
старший викладач кафедри гідробіології та
іхтіології Аліна МАКАРЕНКО

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook