Будемо мати хорошу освіту, буде в нас процвітаюча держава

15 травня 2015 року

 Якість вищої освіти вимірюється
рівнем професійного розвитку майбутнього фахівця,
його професійної культури і громадянською позицією,
яку він займає в житті…

Будемо мати хорошу освіту, буде в нас процвітаюча держава.

С. Ніколаєнко, доктор педагогічних наук,
 професор,ректор НУБіП України
 
15 травня на гуманітарно-педагогічному факультеті відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Розвиток сучасної освіти: теорія, практика, інновації». Тематика конференції зацікавила широке коло наукової спільноти, - зазначив декан факультету Василь Шинкарук, відкриваючи пленарне засідання. Бажання взяти участь у ній виявили представники іноземних держав – Росії, Польщі, Німеччини, Литви тощо. Крім того, подали заявки більше півтори сотні науковців з різних вишів та науково-дослідних установ країни. 
 
До колег, гостей звернувся ректор університету Станіслав Ніколаєнко. Від імені 27-тисячного колективу вишу він щиросердечно привітав наукове зібрання. Станіслав Миколайович відзначив безперечну актуальність обраної теми конференції. Адже освіта і наука – ті чинники, які спрямовують вибір оптимального розвитку держави. Ректор нагадав, що завтра країна святкуватиме День науки. Сьогодні ж у державі ведуться дискусії, чи існує у нас наука взагалі та яка віддача від неї? Добре, якщо такі дискусії конструктивні, спрямовані на розвиток, а не як це буває часто-густо на руйнацію. Вклад селекціонерів, лікарів, педагогів та інших представників української науки очевидний та неоціненний, - наголосив очільник вишу.   Він зазначив, що ні в якому разі ми не можемо зупинитися у підготовці кадрів, бо без якісної освіти і науки не побудуємо державу. 
 
Також ректор зауважив, що нехтування суспільно-гуманітарною складовою призвело до величезних проблем на Сході. А вона повинна бути невід’ємною при підготовці майбутнього фахівця! Маємо сформувати не лише професіонала, а й високоморальну людину. Тож силами науковців гуманітарно-педагогічного факультету провели семінар з підвищення психолого-педагогічної майстерності викладачів. Він покликаний показати науково-педагогічним працівникам, як донести знання до студента і при цьому виховати у нього моральність. І цей своєрідний педагогічний всеобуч знайде продовження в наступному навчальному році, зокрема для аспірантів та молодих викладачів. 
 
Ректор висловив стурбованість і ситуацією в країні та зазначив, що її причина криється, зокрема в недооцінці освіти та науки. Корінь всіх цих проблем – неосвіченість. Більше того, саме освіта і виховання повинні очолити процес єднання суспільства. 
 
Сьогоднішня освіта потребує перебудови, але реформуючи її, за словами Станіслава Ніколаєнка, треба керуватися принципом: не нашкодь. Нині перед психолого-педагогічною наукою стоять важливі завдання і конференція покликана стати дороговказом, дати відповідь, що та як слід зробити, аби ми, врешті-решт, стали цивілізованими людьми. Лише освіта і наука, підкреслив ректор, вирішить  і збереження екології, і людських душ.
 
Потому на пленарному засіданні заслухали наукові доповіді. Першою виступила директор Науково-методичного центру «Агроосвіта» Тетяна Іщенко. Вона окреслила сучасну мережу аграрних вишів та закцентувала увагу на викликах часу.  Доповідачка зауважила, що, попри все, спостерігається престижність аграрної освіти. Чимало абітурієнтів роблять свій вибір на користь аграрних вишів. Однак на шляху їх розвитку ще багато проблем. Це, передовсім, слабкий зв’язок із бізнесом, морально застаріла матеріально-технічна база, неефективна організація практичного стажування та інше. Тому реформам в аграрній освіті бути!
 
 
Наступну доповідь представила професор кафедри етики, естетики та культурології Київського національного університету імені Тараса Шевченка Олена Павлова.  Вона розкрила феномен сучасної освіти як інститут формування людини.  
 
 
Дискурсом в історію педагогіки від часів Античності до сьогодення стала розповідь професора Валентина Яблонського про проблеми розвитку вищої освіти XXI століття. 
 
 
Потім  декан факультету міжнародної економіки, менеджменту і права Українського державного університету фінансів та міжнародної торгівлі Микола Чобітько спрезентував якість освіти як необхідну умову формування конкурентоспроможного людського капіталу. 
 
 
Аспектів виховання торкнулася завідувач кафедри педагогіки Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля Галина Шевченко. Гостя звернулася до аудиторії віршем «Беженец», написаним її колегою, та закликала із співчуттям віднестися до тих подій, що відбуваються на Сході країни. І смуток, і невимовний біль, відчай та віра сплелися в одне. Чому ж так трапилося на її малій батьківщині? Пояснення одне: ми нічого не робили для того, щоби бути духовними. Аби побороти ті джунглі, в яких опинилися, нам потрібно змінити внутрішній світ кожного. Доповідачка зазначила, що справа виховання набагато складніша за освіту. Так, можна завжди запитати, що знає студент. Але важко визначити, на скільки у нього сформовані ціннісні орієнтації. Саме духовність є ціннісним домобудівництвом та нашою ідеологією. Дуже важливо, як зазначила професор, щоби медіа-простір працював на утвердження цих ідей. Крім того, кожен повинен подивитися на себе і запитати: що я можу зробити для сьогоднішнього суспільства?
 
 
Мова йшла і про перспективи розвитку технологічної освіти в Україні з метою входження в загальноєвропейський освітній простір. Про це розповів професор кафедри теорії і методики технологічної освіти, креслення і комп’ютерної графіки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова Ігор Жерноклєєв.
 
 
Кожна дитина народжена геніальною і лише система навчання та виховання не дозволяє бути їй такою. Чому? Вичерпну відповідь на це дала  завідувач кафедри педагогіки та психології Національного авіаційного університету Ельвіра Лузік у доповіді «Синергетичний конструкт знань як основа формування планетарного мислення в майбутніх фахівців».
 
Свою доповідь доцент кафедри політичної економії Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана Володимир Сацик присвятив питанню, наскільки вища освіта в Україні «вища» порівняно зі світовими стандартами. Доповідач зазначив, що освіта є найпотужнішою зброєю, яку можна використати, щоб змінити світ. Але чи є такою потужною зброєю вітчизняна освіта? Відповідь очевидна. Одна із причин лежить в економічній площині. За словами гостя, освіта апріорі не можлива без економічних перетворень. Наше ж завдання полягає в тому, аби, доклавши всіх зусиль, віднайти ті механізми, які підняли б її на високий рівень.
 
Завершилося пленарне засідання оригінальною творчою доповіддю художніх колективів кафедри культурології.
 
Робота конференції продовжилася на секційних засіданнях.
 
Ольга Наконечна
 
Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook