Науково-методичні засади управління громадсько-активними школами

21 квітня 2016 року
м. Київ, НАПН України

Саме під такою назвою 21 квітня 2016 р. в Національній академії педагогічних наук України відбулося засідання Всеукраїнського клубу «Директор школи». В засіданні клубу взяли участь представники всіх регіонів – директори навчальних закладів, начальники районних відділів освіти та керівники обласних департаментів освіти та науки, представники обласних інститутів післядипломної освіти, науковці. Перед зібранням виступив Президент Національної академії наук України В.Г. Кремінь, який наголосив на тих тенденціях і викликах з якими стикається сучасна освіта й на важливості впровадження моделі громадсько-активної школи.

Професор кафедри методики навчання і управління навчальними закладами В.І. Ковальчук, зупинився на характеристиці діяльності громадсько-активних шкіл, та на результатах дослідно-експериментальної роботи регіонального рівня «Упровадження моделі громадсько-активної школи в умовах загальноосвітнього навчального закладу». Василь Іванович є тренером Міжнародного проекту «Школа, як осередок розвитку громади», який впроваджується в Україні за підтримки ВФ «Крок за кроком» та керівником вищезгаданого дослідницького проекту.


Василь Іванович зазначив, що громадсько-активна школа (ГАШ) є однією з найбільш ефективних моделей шкіл, здатних розв’язати завдання перетворення шкіл у громадські інститути, які забезпечують становлення підростаючих громадян як суб’єктів демократії. Ідея ГАШ довела свою значимість, являючись реальним механізмом об’єднання активних, творчих людей, які орієнтуються на ідеали громадянського суспільства, на демократизацію як освіти, так і всіх сфер соціального життя, на перетворення школи у просвітницькі й культурні центри громад.

Громадсько-активні школи, які б відмінності між ними не існували в економічній чи соціальній сферах, мають спільну філософію. Такі школи ґрунтуються на демократичному ідеалі поваги до кожної людини та її прав на участь у справах громади, що стосуються загального добра.
Основою громадсько-активної школи є твердження про те, що школа не може існувати окремо від потреб громади, саме вона може стати ініціатором розвитку місцевої громади. Модель громадсько-активної школи дозволяє загальноосвітній школі стати громадсько-активною без збитку для її головних функцій. Громадсько-активна школа ставить перед собою мету не просто надавати освітні послуги учням, але й розвивати громаду, залучати батьків та мешканців до вирішення соціальних та інших проблем, які існують як в школі, так і в громаді.

В другій частині зібрання свої моделі представляли, саме керівники шкіл ГАШ, серед яких і 18 шкіл ГАШ м. Києва.
Більше про громадсько-активну школу можна дізнатись тут http://www.ussf.kiev.ua/school_center_community_development/

Ярослав Рудик,

доцент кафедри методики навчання та управління навчальними закладами


Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook