«Школа молодого педагога»: викладач – це така професія, в якій не можна зупинятися, адже процес виховання безперервний

27 серпня 2016 року

25 серпня 2016 року в університеті пройшов науково-методичний семінар «Школа молодого педагога».

Продовжуючи гарну традицію, ми зустрічаємося з молодими педагогами, які мають поки що невеликий стаж роботи – до трьох років, відкриваючи семінар зазначив ректор Станіслав Ніколаєнко. На сьогоднішню зустріч прийшли перший проректор Ігор Ібатуллін, проректор з навчальної і виховної роботи Сергій Кваша, учений секретар Оксана Барановська, директор ННЦ виховної роботи та соціального розвитку Віталій Коваленко, декани факультетів і директори ННІ. Це ті люди, з якими ви як викладачі, науковці, куратори груп будете найчастіше співпрацювати.

Сьогоднішні реалії нашого життя дуже суворі, вони поставили університети фактично на межу існування. І для того, щоб вижити потрібно бути конкурентоздатним як ніколи. Такі семінари мають послугувати вашому росту не лише як професіонала, а й педагога, звернувся до молодих колег очільник університету. На допомогу вам декани та директори вже найближчим часом визначаться стосовно наставників. Можливо, комусь потрібна методична допомога, чи поїздка на підприємство. Буде створена система науково-педагогічних центрів, де молоді педагоги зможуть проходити практичне навчання. Взагалі кожна кафедра повинна консультувати 2-3 господарства. НУБіП – дослідницький виш і ми не можемо транслювати старі знання, а повинні створювати нові, систематизувати їх, вести дискусії. В тому числі і на лекціях зі студентами.

Та окрім навчання у виші повинні виховувати людину, патріота. Тож маємо бути прикладом, людинознавцями. Адже держава доручила нам підготовку фахівців для аграрного сектора економіки, який на сьогодні приносить третину ВВП! І ми не можемо «обвалювати» підготовку кадрів для нього.

 

 

Світ вступив в четверту промислову революцію, коли ІТ-технології поєднуються з біотехнологіями. У цих реаліях виграють не лише найбагатші країни. Зраз йде битва за таланти. У нашому університеті прийнята програма розвитку «Голосіївська ініціатива 2020», нагадав Станіслав Ніколаєнко. І першим пунктом у ній стоїть диверсифікація міжнародної діяльності. Саме тому, навіть у таких непростих економічних умовах університет віднаходить можливості і щороку відправляє на стажування за кордон близько 200 викладачів.

У консолідованому рейтингу вишів України НУБіП займає 11-ту сходинку. Це обумовлено низьким індексом цитувань наших вчених. У «ТОП 200 Україна» університет десятий, тоді як найближчий аграрний виш десь 65-й. Та ми вже давно вийшли за рамки суто аграрного ВНЗ: готуємо бакалаврів за 30 спеціальностями, магістрів – за 32 з 18 галузей знань. У новому навчальному році до аудиторій прийшло більше 7 тисяч молодих людей. І це колосальна робота всього колективу.

Звертаючись до молодих колег, керівник університету нагадав, що Сухомлинський писав: молодий вчитель має знати у 10 разів більше, ніж його учень. А потім пропорція росте. Задумайтесь, чи зможемо ми її витримувати? Тому не слід забувати про самоосвіту. Потрібно читати Ушинського, Сухомлинського. Ви знайдете у їхніх працях безліч відповідей на свої питання.

 

 

Приміром, знову ж таки Сухомлинський писав: здивування як засіб пробудити дитину. Або – мотивація студента, інтерес до знань – в їх застосуванні. І справді, якщо ми на практиці, в наших лабораторіях чи господарствах навчимо молодь застосовувати ці знання – це і буде найкращою мотивацією. Не забуваймо, що атмосфера багатих інтелектуальних інтересів – теж успішний засіб навчання. Якщо на кафедрі працюють високоінтелектуальні люди, молодому викладачеві і студенту буде цікаво навчатися у них. Викладач – це така професія, в якій не можна сказати собі: я досяг вершини. Адже процес виховання безперервний.

 

 

З повним текстом виступу ректора університету Станіслава Ніколаєнка перед молодими викладачами Ви можете ознайомитися за посиланням http://nubip.edu.ua/sites/default/files/u18/RECTOR.pdf.

 

Молоді педагоги поставили очільнику університету питання стосовно оплати публікацій у «Науковому віснику НУБіП». Станіслав Ніколаєнко зауважив слушність такого питання та дав доручення з наступного року передбачити безкоштовну публікацію у ньому статей вчених нашого університету.

 

 

Начальник навчального відділу Оксана Зазимко ознайомила молодих викладачів з особливостями організації навчального процесу у вищих навчальних закладах України та НУБіП, а начальник науково-дослідної частини Володимир Отченашко – з можливостями провадження наукової діяльності в університеті.

 

 

Про сучасні вимоги до діяльності викладача вищої школи говорив професор кафедри методики навчання і управління навчальним закладом Василь Ковальчук. Тренінг «Педагогічний конфлікт: причини, методи вирішення», який мав на меті розвиток умінь конструктивної взаємодії НПП у педагогічному конфлікті, провела доцент кафедри соціальної роботи та психології Людмила Омельченко. Ще один тренінг – «Організація педагогічної взаємодії» – доцент кафедри педагогіки Вікторія Кручек.

 

 

Майстер-клас «Методики тестового контролю» доцента кафедри методики навчання і управління навчальними закладами Ярослава Рудика мав на меті забезпечити оволодіння методиками тестового контролю знань, умінь і навичок студентів.

 

 

 

 

Із застосуванням інформаційних технологій в освітньому процесі (зокрема особливостями використання електронних навчальних курсів на базі платформи «E-learn») колег ознайомив доцент кафедри соціальної педагогіки та інформаційних технологій в освіті Олександр Гуменний.

Ірина Білоус 

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook