Опитування студентів для визначення їх господарської дбайливості

15 березня 2019 року
Кафедра управління земельними ресурсами
(методика адаптована Мешко К.І.)
Особливе значення серед iнших методiв психологiї мають методи опитування. Вони використовуються для того, щоб з’ясувати, чи розумiють дослiджувані ті чи iнші завдання, життєві ситуацiї, а також з метою одержати iнформацiю про iнтереси, погляди, почуття, мотиви дiяльностi та поведiнку особистостi. Простота методики опитування (порiвняно легко обробити одержані дані, є можливiсть за короткий час охопити будь-яку кiлькiсть опитуваних) сприяла її широкому використанню в усiх конкретно-соцiологiчних i соцiально- психологiчних дослiдженнях .
У березні серед студентів Землевпорядкування, а саме 4 курсу 1 групи (наставник Колісник Г.М.) було проведенно опитування «визначення господарської дбайливості» за методикою Мешко К.І.
 Господарська дбайливість розглядається нами як інтегративне психологічне новоутворення, складна, комплексна властивість, якість особистості людини. Послуговуючись теоретичними підходами Г. Олпорта, Г. Айзенка, Р. Кеттела, під якістю ми розуміємо здатність людини поводитись певним чином у широкому діапазоні ситуацій. Якщо господарність передбачає вміле, впорядковане ведення господарства, то в науці вже існує чітке розуміння поняття «господарство» - це сукупність всіх чинників матеріальних і духовних ресурсів, що є у розпорядженні людини чи спільноти (господаря), використання яких дозволяє отримувати засоби задоволення потреб. Теоретично людина має вести господарську діяльність дома, у певному населеному пункті, у межах своєї службової компетенції, як фахівець у певній галузі виробництва. У процесі господарювання задовольняються особисті чи суспільні потреби. Але господарність не обмежується лише орієнтаціями на матеріальні вартості, і не передбачає отримання вигоди, прибутків чи простого задоволення потреб будь-якою ціною. Справжня господарська дбайливість включає ціннісне відношення до людей, суспільства, рідної землі, навколишнього середовища, праці.
Таким чином, господарську дбайливість ми будемо розглядати як інтегративне психологічне новоутворення, що включає структурні елементи, які відповідають різним сферам особистості людини, а саме: потребово-мотиваційній, когнітивній, емоційно-ціннісній, діяльнісно-поведінковій, рефлексивно-оціночній. З цього випливає, що для того, аби бути по справжньому дбайливим господарником, людині мало хотіти, прагнути впорядкованого господарювання, не достатньо знати як економічно доцільно організовувати господарську діяльність, мало позитивно оцінювати господарність як ключову особисту, соціальну, економічну і загальнолюдську вартість, а треба діяти, вчиняти відповідно до засвоєних господарських норм і правил поведінки, поглядів і переконань, орієнтуючись на загальнолюдські і національні цінності.
Цей тест дав змогу проаналізувати серед студентів ступінь господарської дбайливості. Визначено що у 18% студентів – високий рівень господарської дбайливості, 70% - середній рівень, 12% - низький.
 
Проаналізувавши відповіді на питання  , можна зробити висновок що університет приділяє мало уваги для виховання господарської діяльності у студентів, адже у нас аграрний ВУЗ , 53% студентів у своїх анкетах пишуть що не люблять с/г працю, та не хочуть працювати у сільському господарстві.
 
 Потрібно привчати студентів до майбутньої роботи, вводити нові , сучасні предмети для більш професійного спрямування. 70,60% студентів бажають створити свій бізнес, займатись приватною справою, але для того щоб цим займатись, потрібні спеціальні навички та вміння, які університет може дати, за допомогою необхідних та сучасних навчальних дисциплін.
Важливим фактором, який впливає на подальшу долю, та майбутню роботу є – політична ситуація в країні, адже нестабільність – головний ворог майбутнього, про це вказало 25 % студентів. 25%  зупиняє відкрити в майбутньому свою справу відсутність досвіду. Це реальна проблема, яку потрібно негайно вирішувати. Застаріле обладнання, невідповідність практик з сучасністю, ось головний мінус. Для розвитку потрібно йти в ногу із сучасними програмними продуктами, приладами. Потрібно давати можливість студенту розвиватись, а не показувати історію створення приладів. На підприємстві хочуть обізнаних і кваліфікованих кадрів.
Тільки 40% студентів впевнені що знайдуть роботу за фахом. Постає питання, а чому так? Одна з перших причин – економічна та політична нестабільність країни, скорочення робочих місць і т.д. При цьому, 45% вважають, що будуть працювати не по професії, можливо їх просто не зацікавила майбутня перспектива, але у наших можливостях, продемонструвати студентам, що аграрна справа є перспективною.
Створити більше пізнавальних програм, для передачі досвідом, більше спілкуватись з студентським активом. Біля 15 % не знають, що робити далі взагалі, так як впевнені, що повернуться додому, а роботи там немає взагалі. Так ця проблема у руках самих студентів, вони можуть і вдома створити своє підприємство, чи створити приватне фермерське господарство, але для цього замало досвіду та знань. А чому під час навчання, не дати змогу студенту безкоштовно отримувати якійсь ази у підприємницькій сфері?
Підводячи підсумок, узагальнимо, що  господарську дбайливість можна трактувати, як здатність людини уміло, економно, ретельно, відповідально, старанно, добросовісно, турботливо вести господарство. На даний момент маємо середній рівень господарської дбайливості у студентів.
 
Студенти 4 курсу 1 групи

Наставник

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook