Колектив кафедри англійської філології – команда справжніх фахівців

31 жовтня 2020 року

Кафедра англійської філології завжди відповідала на ті виклики, які поставали перед суспільством. І пандемія, що нині шириться світом, та навчання в її умовах, не стали винятком. Раптовий, але очікуваний перехід на дистанційну форму навчання з 16 жовтня 2020 року у зв'язку з погіршенням епідемічної ситуації щодо COVID-19 не був несподіванкою. Саме через те, що довготривалий карантин (з 12 березня 2020 р.) став для всього світу надважким випробуванням, а карантинне дистанційне навчання оголило безліч проблем, на які слід звернути увагу, ми змушені були підготуватися не лише як викладачі, а й як психологи.
 

На кафедрі, незважаючи на зміну формату навчального процесу з очного на дистанційний, освітній процес продовжується у звичному ритмі. Викладачі відпрацювали всі алгоритми онлайн-навчання. Нині студенти всіх спеціальностей та курсів вже пройшли період адаптації, опанували теми першого модуля. І для досягнення високих результатів на допомогу студентам приходять викладачі, які на практичних заняттях, роз’яснюють кожну тему з навчальної програми.

 

 

Оскільки. мова – це спілкування, то 90% занять проходять на платформах Zoom, Webex, GoogleMeet, Skype. Звичайно, студенти певну роботу виконують і на платформі E-learn (викладачі розробили та апробували близько 20 курсів), де, в основному проходять тестові завдання для перевірки лексичного, граматичного, тематичного матеріалу. А закріплення проходить в режимі “очі-в-очі”. Таким чином, студенти завжди говорять, ставлять запитання, відповідають. Ми намагаємося проводити і групові заняття (2-3 студента), де студенти готують міні-проекти та захищають їх. Часто здобувачі освіти готують і презентації на сучасні важливі теми. Хочу відмітити, що також надаються індивідуальні консультації.

 

    
 


Кожен викладач намагається втілити в життя всі поради та рекомендації щодо викладання англійської мови, які постійно отримують на різноманітних курсах підвищення кваліфікації, що проводять Cambridge English Assessment, Dinternal Education, Harvard Proofreading, Pearson, National Geographic Learning, MM Publication in Ukraine, Edinburgh Business School, Grade, компанія “Лінгвіст” та багато інших міжнародних інституцій для підвищення кваліфікації викладачів англійської мови.

Хочу відмітити, що в загальному, колектив кафедри отримав більше 80 сертифікатів вищезазначених курсів. Викладачі кафедри активно відгукнулися на участь у міжнародному стажуванні “Distance training 'Organization of European Education, Scientific Projects and Publication Activity”, яке проводила Варшавська організація “CLM Consulting”. Під час стажування продивилися цілий ряд відеоконференцій та брали участь в дискусіях за наступними темами:
– Інтернаціоналізація вищої освіти
– Програма Erasmus+. Основа інтернаціоналізація вищої освіти в ЄС
– Організація навчання і праці науковців під час пандемії COVID-19
– Scopus, Web of Science – як друкуватися для міжнародного визнання
– Ефективне навчання – найкращі практики
– Результативна комунікація в багатокультурному середовищі і культурні компетенції як один з  інструментів інтернаціоналізації вищої освіти
– Практичні рекомендації щодо проведення занять в он-лайн режимі (найголовніше!)
 

Викладач – це не тільки високопрофесійна людина, а і глибокий психолог. Адже для проведення занять на високому рівні необхідно тонко відчувати як і кожного окремого студента, так і групу в цілому. Хороший сон, спокійний стан, врівноваженість – це не весь перелік емоційного стану викладача, який допоможе студенту навчитися сортувати інформацію на теренах інтернету. І, на мою думку, роль викладача зростає в десятки разів! Адже вчитель формує, генерує, верифікує, контролює той контент, який важливий саме для вивчення певної теми.
 

Нещодавно ми перейшли на зимовий час – непросте випробування для організму. Звикнувши до одного режиму сну, багатьом складно швидко перебудуватися до іншого розпорядку. Сонячні дні позаду, а нестача вітамінів і відсутність тепла негативно впливають на імунітет людини. Незважаючи на те, що з переходом на зимовий час більшість радіє можливості поспати на годину довше, фахівці впевнені, що перехід на зимовий час так само небезпечний для організму, як і перехід на літній, оскільки за вихідні ми не встигаємо адаптуватися до нового режиму. Тому протягом робочого тижня може порушитися режим сну, з'явитися нездужання і почуття надмірної втоми. Щоб мінімізувати наслідки, пов'язані з переведенням годинника (порушення сну, відчуття втоми, розбитості і зниження працездатності), дотримуйтесь порад сомнолога.
•    Уникайте занять спортом та інших активностей безпосередньо перед сном.
•    Впродовж тижня спробуйте потроху зміщувати час вечері. Це допоможе структурувати ваш вечір і трохи пересунути час перед сном.
•    Налаштуйте освітлення у вашому домі. Відкривайте штори, щойно ви прокинетеся. Увечері затемняйте кімнату, щоб заспокоїтися перед сном.
•    Регулюйте яскравість світла в кімнаті, поступово зменшуючи освітлення з наближенням закінчення дня.
•    Починайте приготування до сну і потроху заспокоюйтеся за годину до моменту, коли приходить час для сну, згідно з новим графіком. Раніше, до переведення годинника, в цей час ви вже спали.
•    Тепла ванна є відмінним засобом, щоб розслабитися перед сном.
•    Прогулянка тривалістю як мінімум 20−30 хв теж не завадить.
Дбайте про свій сон та активність протягом дня!

Бажаємо всім міцного здоров'я, успіхів у навчальному дистанційному процесі як і студентам, так і колегам!

 Людмила Клименко,
старший викладач
кафедри англійської філології
 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook