Ефективному засвоєнню знань немає перешкод, навіть в період дистанційного навчання: приклад проведення лекційних та практичних занять з дисципліни «Вступ до фаху»

5 травня 2021 року

Через загострення ситуації з пандемією Covid-19 другий семестр 2020-2021 року навчання розпочався практично в он-лайн режимі, використовуючи дистанційні форми та методи навчання. Проте науково-педагогічні працівники кафедри екології агросфери та екологічного контролю вміло уже поєднують свої професійні знання й досвід з уміннями демонстрації лекційного та практичного матеріалу за допомогою інтерактивних та інформаційних засобів подання матеріалу.

Прикладом є проведені протягом навчального семестру лекційні та практичні заняття з дисципліни «Вступ до фаху» для студентів 3 курсу зі спеціальності 101 «Екологія», яку викладає доцент кафедри екології агросфери та екологічного контролю Віта Строкаль разом із здобувачем доктора філософії зі спеціальності 101 «Екологія» Анною Ковпак, яка проходила в даний час педагогічну практику.

Варто зазначити, що під час лекційних занять були використані такі інформаційні технології як Zoom, Elearn, padlet та canva. На думку студентів, поєднання таких засобів як padlet та canva для демонстрації лекційного матеріалу полегшує сприйняття інформації і сприяє кращому засвоєнню нових знань відповідної теми. Кожна тема мала своє логічне завершення і включала закріплення пройденого матеріалу, під час якого використовувались інформаційні засоби як kahoot, wordwall, learningapps, а також padlet. Зокрема за допомогою програми kahoot було організовано закріплення знань у вигляді ігор (хто переможе!), wordwall дозволив перевірити засвоєння матеріалу у вигляді випадкових питань, за рахунок обертання колеса, learningapps – програма, яка дозволила сформувати різноманітного типу он-лайн кросворди, padlet – програма, за допомогою якої відбувався поділ студентів на підгрупи з відповідними завданнями (кросворди, задачі тощо), де викладач мав змогу он-лайн спостерігати їхнє виконання, коментувати та редагувати. Таким чином, кожен студент був задіяний під час лекційного заняття, мав змогу задавати питання, коментувати, розгадувати різноманітного плану кросворди та приймати участь у ігрових вправах на закріплення отриманого матеріалу.

Практичні заняття проходили також цікаво та ефективно. Безумовно, весь практичний матеріал був викладений та доступний студентам на платформі Elearn, і варто зазначити, що курс є атестованим з 2020 року. Проте, з метою зацікавленості студентів до своєї професії еколога, а також до більш ефективного засвоєння матеріалу були задіяні різноманітні інформаційні засоби: canva, kahoot, wordwall, learningapps, padlet.

Одним із яскравих прикладів проведення практичної роботи з дисципліни «Вступ до фаху» було проведення дебатів між групою державних екологічних інспекторів та власників підприємств, яку організувала аспірантка Анна Ковпак. Анна Ковпак розпочала практичну роботу з короткої демонстрації презентаційного матеріалу на тематику екологічних прав та обов’язків.  Практичну продовжила дискусійними питаннями, після чого перейшли до дебатів. Студенти були поділені на групи екоінспекторів та власників підприємств. Дебати були надзвичайно активними та насиченими. Екологічні інспектори були чітко проголошували свої права на проведення перевірок, зазначили причини порушення природоохоронного законодавства, наголошували на дотриманні вимог щодо охорони довкілля. Проте, власники підприємств, у свою чергу чітко озвучували свої обов’язки, обґрунтовували чому були порушені причини природоохоронного законодавства, які заходи у них заплановані для покращення екологічної ситуації тощо. Анна Василівна, яка вела дані дебати, була приємно вражена наполегливістю та вмінням екологічних інспекторів та власників підприємств доводити свою думку, використовуючи отримані знання з наданого матеріалу, що у свою чергу свідчить про ефективність засвоєння матеріалу. Варто зазначити, що студентів зацікавив такий метод засвоєння матеріалу і вони активно долучилися до дискусій.

 

Отже, ефективному засвоєнню знань немає ніяких перешкод, навіть під час дистанційного навчання! Вміння використовувати різноманітні інформаційні технології викладання, професіоналізм викладача, його креативність та комунікабельність – є основними чинниками ефективного засвоєння знань студентами.

Хочемо подякувати студентам 3 курсу спеціальності 101 «Екологія», які під час лекційних та практичних занять не були байдужими до екологічних проблем, що обговорювалися на заняттях, були активними, долучалися до дискусій, надавали свою точку зору та її обґрунтовували, використовуючи засвоєнні знання з даної дисципліни.

 

А.В. Ковпак,

здобувач наукового ступеня

доктора філософії зі спеціальності 101 «Екологія»

В.П. Строкаль,

доцент кафедри екології агросфери

та екологічного контролю

 

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook