Практичні навички - важлива складова підготовки молодих кадрів за спеціальністю 207 "Водні біоресурси та аквакультура"
Постійний контроль за станом здоров'я риби, чисельністю збудників її інвазійних хвороб, умовами вирощування, оперативне проведення дій щодо локалізації та ліквідації епізоотій, розробка ефективних заходів профілактики - обов'язкова умова вирощування якісної рибної продукції, високої рибопродуктивності та рентабельності при веденні аквакультури.
В сучасному рибництві проблема охорони здоров'я об'єктів культивування не тільки залишається актуальною, але постає більш гостро, що зумовлено появою хвороб нез'ясованої етіології, порушеннями ветеринарно-санітарних вимог при вирощуванні риби у господарствах за різної форми власності, необхідністю пошуку ефективних екологічно безпечних лікувальних препаратів нового покоління. Прогнозування можливих захворювань риб та розробка сучасних заходів їх профілактики є одним із важливих завдань науковців і практиків рибної галузі.
В цьому зв'язку важливим завданням підготовки кадрів для галузі рибництва є випуск фахівців, які володіють сучасними технологіями індустріальної та ставової аквакультури, практичними прийомами і методами роботи за фахом.
Згідно до освітньої програми «Водні біоресурси та аквакультура» на 3 курсі підготовки бакалаврів зі спеціальності 207 «Водні біоресурси та аквакультура» викладається дисципліна «Іхтіопатологія». Вона включає теоретичний матеріал з вивчення хвороб риб різної природи, їх етіології, клінічних ознак, патологоанатомічних змін в організмі хворих риб, специфіки інфекційного і епізоотичного процесів, методи діагностики, заходи з профілактики і лікування, загальні рибоводно-меліоративні та ветеринарно-санітарні вимоги до вирощування риби в аквакультурі.
У відповідності з навчальним планом, дисципліна передбачає проведення лабораторних занять на яких здобувачі вищої освіти доповнюють теоретичні знання практичними навичками, знайомляться з ілюстративним та фіксованим біологічним матеріалом, морфологією збудників, методами діагностичних досліджень. В робочому зошиті для лабораторних робіт з вказаної дисципліни кожній темі відведена певна кількість сторінок з ілюстративним матеріалом, який необхідно розглянути, замалювати, підписати. При вивченні конкретних захворювань, як підсумок, необхідно заповнити таблиці, в яких вказати збудників, види риб, які чутливі до їхньої дії, клінічні ознаки хвороби та заходи з профілактики.
Вивчення хвороб риб неможливе без засвоєння методів їх лабораторної діагностики, знання морфології та біології збудників, системи захисту організму риб від патогенів. Цим базовим питанням і приділяється велика увага на лабораторних заняттях з дисципліни «Іхтіопатологія».



Впродовж поточної лабораторної роботи на тему «Клінічний огляд та патологоанатомічне дослідження риби» студенти 3 курсу підготовки бакалаврів зі спеціальності 207 «Водні біоресурси та аквакультура» опановували метод клінічного огляду та патологоанатомічного розтину риби, вчилися оцінювати стан організму риб за результатами вказаних досліджень. Об'єктами були дворічки коропа лускатого та малолускатого, масою близько 300–400 г, із ставів навчально-науково-виробничої лабораторії рибництва кафедри аквакультури. Студенти мали можливість особисто здійснити клінічний огляд риби, дослідити стан внутрішніх органів, відмітити їхню консистенцію, колір, структуру, що дозволило отримати максимум навичок та позитивних вражень від заняття.