ІТ в освіті: виклики сьогодення

   

ІТ є однією  з тих галузей, які найбільш динамічно та успішно розвиваються останні десятиріччя в Україні та світі. З розвитком інформаційних технологій зростає їх роль та використання у сфері освіти. Тому, нікого вже не здивувати онлайн - курсами  або медіаосвітою, майже всі провідні університети світу пропонують дистанційну форму навчання. Прикладом успішного впровадження дистанційної форми навчання є Відкритий університет Великої Британії заснований в 1969 році як навчальний заклад для надання можливості здобути або продовжити освіту дорослим людям, які працюють або мають  особливі освітні потреби. Завдяки використанню інформаційних технологій, студенти мають можливість одержати консультації в 250 навчальних центрах, розташованих у 30 країнах світу. Лише у самій Великій Британії налічується 13 навчальних центрів. В університеті дистанційно навчаються 225 тис. студентів. За зразком Відкритого університету Великобританії навчальні заклади аналогічного типу були створені в Канаді, Австрії, Іспанії, Пакистані, Нідерландах, Туреччині, Індії, Ізраїлі та інших країнах.  Але особливого значення використання інформаційних технологій в освітньому процесі набуло за карантинних обмежень під час пандемії COVID-19, яка триває і досі. Прикладом успішного використання сучасних ІТ у освітньому процесі багатьох закладів вищої освіти України за дистанційної форми навчання є застосування навчальної платформи  Elearn. Так, наприклад, в НУБіП України на  кафедрі  вищої та прикладної математики дистанційна форма навчання більшості навчальних дисциплін кафедри здійснюється саме за допомогою електронних навчальних курсів дисциплін (ЕНК) на цій платформі. Поряд з тим на кафедрі активно використовуються і інші ресурси дистанційної комунікації викладачів зі студентами, зокрема, Skype, Cisco Webex Meteengs, Zoom.us, Viber, Telegram, WhatsApp тощо. Отже, впровадження та розвиток інформаційних технологій у вищих навчальних закладах є пріоритетом сучасної освіти. Високий рівень розвитку ІТ надає можливість модернізувати освітній процесс та пристосуватися до глобальних викликів сьогодення.    доцент кафедри вищої та прикладної математики Наталія Арнаута