«Junior Lab Day» для ліцеїстів з м. Кропивницький провели викладачі ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження

Якісний рівень підготовки фахівців технічних спеціальностей все більше залежить від поєднання новітніх методів навчання та використання сучасного обладнання для виконання лабораторних і практичних робіт з метою набуття майбутніми інженерами відповідних компетентностей.
Окрім спеціалізованих фізичних стендів в ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження застосовуються різноманітні VR-тренажери, ліцензоване програмне забезпечення та передове вимірювальне обладнання з яким і ознайомились наші сьогоднішні гості – ліцеїсти з м.Кропивницький.
Дещо незвичним та цікавим на події видався День працівника освіти для викладачів ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження, які гостинно зустрічали учнів двох десятих класів ліцею «Науковий» (м. Кропивницький), на чолі з класним керівником 10-Д класу Юрієм Максимовим, та провели для них імпровізований «Junior Lab Day».
Того дня до послуг відвідувачів ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження були доступні всі лабораторії кафедр, які розміщені у двох навчальних корпусах Національного університетету біоресурсів і природокористування України. Останнє не залишилось поза увагою гостей, які з подивом вимовляли: «цілий корпус для інженерів, вау!».
Так, на кафедрі інженерії енергосистем учні відвідали навчально-науковий полігон, ознайомилися із робочою локацією підстанції та діючим макетом «розумної» електричної мережі 10 кВ з секціонуванням, яка, до речі, є єдиним майданчиком такого класу серед всіх закладів освіти України.
Однією з «екшн-зон», де з неабияким зацікавленням ліцеїсти попрактикувалися на VR-тренажерах у віртуальному просторі, виконуючи лабораторні роботи із монтажу сонячної електростанції та підключення бензинової електростанції, які для гостей провели викладачі кафедри інженерії енергосистем Андрій Петренко і Вікторія Ликтей, стала навчальна лабораторія «Монтажу електрообладнання та засобів автоматизації», яка була нещодавно відкрита за підтримки учасників Кластеру цифрової енергетики.
Такі роботи викликали живий інтерес і захоплення, адже учні змогли виконати складні завдання безпосередньо в навчальній авдиторії та відчути себе «юними інженерами» саме тут і зараз.
Побувати на території віртуальної підстанції змогли всі бажаючі, після чого присутні висловили свої позитивні враження про використання VR-технологій у процесі навчання. Але на цьому їхнє турне навчальним корпусом №8 не завершилось. Далі ліцеїсти мали змогу ознайомитись з технічним оснащенням інших, не менш важливих для підготовки інженера, авдиторій, зокрема для них свої двері відкрили навчальні лабораторії кафедри електроенергетики, електротехніки та електротехнологій: «Вимірювання, випробовування та діагностування енергообладнання», «Мехатроніки, моделювання електротехнологічних процесів і систем та електробезпеки в енергетиці». Останні активно використовуються при підготовці фахівців в рамках освітньої програми «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» спеціальності G3 «Електрична інженерія».
«Step by step» ми перемістились до ще однієї «вау-зони» навчальної лабораторії «Енергозбереження та відновлюваних джерел енергії» навчального крпусу №11 Національного університетету біоресурсів і природокористування України. Тут учасники «Junior Lab Day» мали можливість ознайомитись з обладнанням, яке кафедра інженерії енергосистем отримала в рамках реалізації «Проєкт енергетичної безпеки», фінансованого USAID, та на власні очі побачити, як воно використовується при викладанні ряду дисциплін освітньої програми «Інжиніринг електроенергетичних систем з відновлювальними джерелами енергії» спеціальності G3 «Електрична інженерія».
Цікавою для візитерів стала локація наукової лабораторії «Тепломасообмінних процесів та альтернативних джерел енергії», де її завідувач, доцент кафедри інженерії енергосистем Віктор Троханяк, розповів учням про особливості роботи з наукоємним лабораторним обладнанням та можливості його адаптованого використання для потреб освітнього процесу при вивченні дисципліни «Теплоенергетичні установки та системи з ВДЕ» нової освітньої програми «Інженерія відновлювальних джерел енергії та енергоменеджмент» спеціальності G4 «Енерговиробництво».
На завершення візиту ліцеїсти дізналися про перспективи професійного розвитку в енергетичній галузі, ознайомилися з особливостями та можливостями практичного навчання студентів на виробничих потужностях провідних компаній та підприємств-партнерів освітніх програм ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження, а також мали змогу отримати відповіді на свої запитання для здійснення більш усвідомленого вибору майбутньої професії.
«Такі профорієнтаційні заходи допомагають старшокласникам свідомо обирати майбутню спеціальність, розширюють їхній світогляд і мотивують до навчання», - стверджує класний керівник 10-Д класу Юрій Максимов.
Від’їзжаючи, учасники «Junior Lab Day» подякували всій команді сьогоднішніх гідів, зокрема: Світлані Тарасенко, Юлії Мейш, Юрію Оксимцю та Юрію Горобцю за нові враження та цікаве «вау-демо» презентування локацій. «Сall to action», - прозвучало від одного із них! «Ми готові та чекаємо на вас у стінах ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження», - вигукнули ми!
Колектив кафедри інженерії енергосистем висловлює щиру подяку директору ліцею «Науковий» – Наталії Чередніченко та класному керівнику 10-Д класу – Юрію Максимову за теплу і дружню зустріч, яка стала ще одним кроком до подальшої плідної співпраці!