Кращі викладачі університету за версією студентів магістратури. Оксана Штонда: Щоб активізувати навчання та викликати у студента до нього зацікавленість, на заняттях багато дискутуємо, аналізуємо різні ситуації, зокрема й виробничі
Кращим викладачем факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК за результатами опитування випускників магістратури 2019 року стала доцент кафедри технології м’ясних, рибних та морепродуктів Оксана Штонда.
-
Чи стало таке визнання для Вас несподіванкою?
– Так, стало.
-
Назвіть студентів, які є кращими, на Вашу думку.
– Найкращі студенти – це креативні, активні, допитливі і наполегливі студенти.
-
Кого з викладачів Вашої студентської пори Ви назвали б кращим і чому?
– Професора Михайла Клименка: він не давав заспокоїтися, зупинитися, задовольнятися досягненим, завжди надихав – і студентів, і колег, спрямовував на розвиток як особистості так і науковця.
-
Чим мотивуєте студентів до навчання? Чи достатньо для цього лише вимогливості та дисципліни?
– Намагаюся детально ознайомити студентів із майбутньою професійною діяльністю та її суспільною значущістю, сучасними вимогами, передбаченими до знань, умінь і якостей фахівця. Щоб активізувати навчання та викликати у студента до нього зацікавленість, на заняттях багато дискутуємо, аналізуємо різні ситуації, зокрема й виробничі. Студенти виконують роботу у вигляді презентацій, проєктних робіт, а на лабораторних роботах – мають можливість виготовити, провести дегустацію та дослідити продукти власного виробництва.
-
Як викладати матеріал, аби зацікавити студента ХХІ століття?
– Навчальний матеріал повинен мати новизну, актуальність, зв'язок із життям. Важливою запорукою підвищення ефективності навчання є збагачення навчального матеріалу інформацією про новітні дослідження та розробки, актуальні проблеми та сучасні напрямки розвитку дисципліни і промисловості.
-
Частина студентів в своїх анкетах говорять про некомпетентність викладачів. Ваша думка?
– Я вважаю, що компетентність – це обізнаність людини, бачення вирішення конкретних ситуацій. У наш час, щоб бути компетентним, потрібно постійно вчитися, цікавитися новітніми технологіями, розвиватися як особистість.
-
До речі, студенти говорять і про наявність певного дублювання тем в різних дисциплінах. Як, на Вашу думку, цього уникнути?
– Потрібна міжпредметна координація.
-
Чи повинен викладач мати практичний досвід, чи достатньо лише теоретичної підготовки?
– Вважаю, практичний досвід потрібний. Він дає можливість вдосконалити свої знання, придумати щось нове, над чим потрібно працювати далі, які новації впровадити у свої дисципліни.
-
Яка Ваша думка, чи всім викладачам для забезпечення якісного освітнього процесу потрібні знання іноземної мови на рівні В2?
– Найближчим часом це стане необхідністю, але треба також приймати до уваги вік викладача.
-
Ваше найбільше досягнення в житті і які маєте захоплення?
– Сім'я і турбота про дітей для жінки – найважливіше. Це робить її щасливішою. Думаю, ідеальна мета життя людини – це коли вона віддає Всесвіту себе, і отримує від цього задоволення. Люблю спорт, вирощувати рослини, вишивати та в’язати, але, на жаль, бракує часу.
Розмовляла Ірина Білоус