Нарада-семінар

 На зустрічі з ректором нагадав присутнім (весь ректорат і завідувачі кафедр), що є рішення Колегії МОНУ "Про екологізацію вищої освіти України з метою підготовки фахівців для сталого розвитку" від 27.11.2015 р. №10/5-4, яким екологізація вищої освіти України вважається одним з пріоритетних напрямів діяльності МОНУ та всіх навчальних закладів незалежно від їх підпорядкування і  форми власності.

Окрім того, Наказ МОН України від «01» червня 2017 № 600 зобовязує передбачати в Стандартах вищої освіти мають встановлювати такі дві обов’язкові загальні компетентності для освітніх програм Освітнього С тупеня Бакалавр:

-          здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства і усвідомлювати необхідність сталого розвитку суспільства;

-          здатність зберігати і примножувати моральні, культурні, наукові цінності на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій.

Навчальна програма дисципліни “Екологія”, рекомендованої Науково-методичною радою МОНУ має 3 основних модулі:

1.Основи теоретичної екології (забезпечує розуміння місця предметної області у загальній системі знань про природу)

2. Прикладні аспекти екології (забезпечує здатність реалізувати права і обов’язки як члена суспільства…)

3. Аспекти освіти для сталого розвитку (усвідомлення необхідності сталого розвитку суспільства.

Нагадав також університети наук про життя створили Університетський союз глобальних викликів (GlobalChallengesUniversityAlliance - GCUA) в який ввійшли

Ø  Університет природних ресурсів та наук про життя BOKU (Австрія)

Ø  Шведський університет сільськогосподарських наук SLU (Швеція)

Ø  Університет Лінкольна (Нова Зеландія)

Ø  Державний університет штату Мічіган (США) …

При цьому університети GCUA можуть взяти на себе місію через освіту для сталого розвитку сприяти узгодженню Цілей Сталого Розвитку до 2030 р. та підтримувати їх реалізацію за допомогою досліджень.