Пересувна профорієнтаційна лабораторія ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження розпочинає фахову селекцію вступників в ліцеях Київщини

Пересувна профорієнтаційна лабораторія – це своєрідна розробка завідувачів кафедр ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження НУБіП України. Вона являє собою спеціалізований транспортний засіб, обладнаний для проведення тестів, нескладних досліджень та консультацій, спрямованих на прояв у потенційних абітурієнтів зацікавленості до інженерного фаху.
На відміну від стаціонарних, мобільна лабораторія дозволяє провести профорієнтаційні заходи безпосередньо у закладах освіти з використанням спеціалізованого обладнання та приладової бази. На наш погляд, це сприяє більш ефективній фаховій селекції та робить профорієнтацію доступнішою. Комплектація лабораторії може бути адаптована під конкретні завдання, цілі та потреби цільової аудиторії.

Згідно плану профорієнтаційних заходів пересувна профорієнтаційна лабораторія навчально-наукового інституту енергетики, автоматики і енергозбереження НУБіП України працювала в закладі повної загальної середньої освіти м. Бровари – Броварському ліцеї №2 імені Василя Сухомлинського.

Відбулися планові зустрічі завідувачів кафедр інституту Юлії Мейш, Олексія Опришка, Олександра Окушка, Бориса Грудиніна, а також представників кафедри інженерії енергосистем – Юрія Оксемця і Юрія Горобця з учнями випускових класів ліцею та педагогічними працівниками закладу.


Основне інформаційне спрямування профорієнтаційної зустрічі торкалось особливостей освітніх програм та наявного кадрового і матеріального забезпечення освітнього процесу в ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження. У розрізі спеціальностей майбутні вступники познайомились із лабораторною базою, яка включає навчальні стенди, віртуальні моделі енергосистем, місця практичного навчання на передових підприємствах.

Для ознайомленні презентований кампус університету з сучасною соціальною інфраструктурою – гуртожитками, спортивними спорудами, військовою кафедрою, закладами харчування тощо.


Зустріч була дуже насиченою і інформативною, у слухачів виникла велика кількість запитань щодо новітніх інтелектуальних технологій і використання їх електроенергетичній галузі.

Доповідачі розповіли про зміст освітніх програм «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» та ОП «Інжиніринг електроенергетичних систем з відновлювальними джерелами» спеціальності G3 «Електрична інженерія»; ОП «Теплоенергетика» G4 Енерговиробництво (04.02 Теплоенергетика); ОП «Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка» спеціальності G7 Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка, їх адаптацію до міжнародних стандартів та сучасного ринку праці.


При цьому доповідачі зробили акцент на особливостях вивчення новітніх технологій у сфері енергетики, автоматизації, електроприводів і відновлюваних джерел енергії, поглиблене освоєння цифрових систем керування, Smart Grid, IoT, машинного навчання у прогнозуванні споживання електроенергії, використання у навчальному процесі програмного забезпечення MATLAB, Simulink, SCADA та підготовка фахівців для енергетичних компаній, промисловості, агросектору та високотехнологічного бізнесу і ін.


Родзинкою зустрічі стали демонстрації технічних приладів та установок:


трансформатора Тесли для демонстрації безпровідного передавання електроенергії шляхом утворення високої електричної напруги (десятки кіловольтів) високої частоти (зазвичай 20...100 кГц). Історична довідка: прилад було запатентовано 1896 року як «Апарат для вироблення електричних струмів високої частоти і потенціалу»;


3D-окуляри віртуальної реальності (VR-окуляри) – пристрої, що дозволяють зануритися у тривимірний віртуальний простір для опанування елементами навчальних програм і дисциплін, а також ігор, перегляду фільмів, навчання та віртуальних подорожей;

  • тепловізор для візуалізації інфрачервоного (теплового) випромінювання об'єктів у вигляді зображення на екрані. Дає можливість бачити температурні поля, виявляти об'єкти в повній темряві, крізь туман, дим або інші перешкоди тощо.

Щиро дякуємо адміністрації та колективу Броварського ліцею №2 імені Василя Сухомлинського за сприяння у проведенні профорієнтаційного заходу та участі у програмі фахової селекції абітурієнтів інституту для вступу на освітні програми з підготовки майбутніх енергетиків і автоматників.


Запрошуємо випускників інших закладів освіти долучатися до формування плану виїздів пересувної профорієнтаційної лабораторії ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження у 2025-2026 навчальному році.

Борис ГРУДИНІН,
в.о. завідувача кафедри фізики