Станіслав НІКОЛАЄНКО: «Українській освіті потрібно два крила: підтримка держави і підготовка гарного вчителя!»

Ось і добіг до завершення осінній семестр і в університетську академічну спільноту швидко увірвалася сувора пані – сесія, яка внесла значні корективи у студентське розмірне життя. Настав саме той етап, коли слід підвести підсумок у результатах навчання за кожну пройдену у семестрі навчальну дисципліну. Трішки схвильовані, але щасливі студенти, стрімко занурилися в атмосферу атестаційного дійства, після якого не змогли приховати на сяючих обличчях щирих посмішок та захоплень від власних доповідей і результатів.


«Українській освіті потрібно два крила: підтримка держави і підготовка гарного вчителя!» – під таким гаслом пройшло вивчення першої половини курсу «Керівник закладу освіти» професора Станіслава НІКОЛАЄНКА студентами магістерських програм гуманітарно-педагогічного факультету. Освітній процес протягом семестру був насичений різноманітними методами та формами навчальної роботи, спрямованих на розвиток у особистості творчості, критичного мислення, комунікативної та командної роботи, проєктних умінь і навичок. Окрім теоретичного навчання, велася активна практична робота на семінарських заняттях, де застосувалися методи інтерактивного, проблемного, дослідницького, проєктного та перевернутого навчання, зокрема, навчальні ділові ігри, кейс-метод та методи проєктної роботи. Аудиторна навчальна робота підкріплювалися самостійною синхронною та асинхронною роботою, де студенти працювали і індивідуально, і командно у міні групах під час щотижневого виконання тематичних міні проєктів.


На підсумковій атестації оцінювалися результати навчання з світових та національних тенденцій управління розвитком освіти, які висвітлювалися через призму сучасних проблем розвитку світу, наявних передумов виникнення економіки знань, проблем освіти і науки в світі та українському суспільстві, теоретико-методологічних підходів до творення законодавства про освіту. Важливим елементом у оцінюванні результатів відповідей здобувачів освіти стало встановлення сформованості у них здатності до продуктивної та творчої управлінської діяльності. З цією метою професор Станіслав НІКОЛАЄНКО використовував на атестації спеціальні кейси для аналізу професійних ситуацій. Студенти, окрім відповідей на тематичні теоретичні питання, отримували запитання проблемного характеру, для відповіді на які вони мали використовувати розгладжену систему знань з дисципліни, проявляти винахідливість, кмітливість та творчість. Зокрема, студенти мали відповісти на такі питання, що стосувалися: аналізу наслідків переведення професійних коледжів в статус некомерційних комунальних закладів, прогнозів у зв’язку із відмовою від терміну «робітник» в Законі України «Про професійну освіту», шляхів підтримки розвитку позашкільної освіти тощо.


Пройдене навчання з дисципліни є лише першою сходинкою на етапі підготовки магістрантів до управлінської діяльності у закладі освіти. Наступний семестр курсу буде спрямований на формування у майбутніх керівників здатності до застосування основ управління та самоменеджменту в діяльності керівника закладу освіти, прийняття управлінських рішень, професійних вимог та професійної етики.

Ігор БУЦИК,
професор кафедри педагогіки