Тренінговий проект для іноземних студентів «Вчимося навчатися і жити разом» з метою психологічної та соціальної адаптації до освітньо-культурного простору
Водночас, це має відбуватись шляхом поступового поетапного запровадження європейських норм та стандартів, з урахуванням вітчизняних традицій з метою створення соціально-психологічних умов для отримання вищої освіти європейського рівня. Важливим завданням вишів України є вихід на міжнародний ринок освітніх послуг, одним зі шляхів вирішення якого може стати успішність соціальної й психологічної адаптації до освітньо-культурного простору іноземних громадян. Слід зазначити, що у процесі адаптації студентів до нового соціокультурного середовища відбувається формування та реалізація особистісного потенціалу за рахунок зміни стереотипів та поведінки. Пошук шляхів успішної адаптації до змінених умов та нової діяльності є нагальною проблемою для іноземного студента. Першим кроком щодо вирішення окресленого завдання в нашій alma mater була реалізація тренінгового проекту для іноземних студентів «Вчимося навчатися і жити разом» модераторами якого виступили ННЦ міжнародної діяльності та кафедра психології гуманітарно-педагогічного факультету. Його учасниками стали студенти-іноземці та студентки 1 курсу спеціальності «Психологія», які вдало поєднували теоретичні знання і практику. Захід мав на меті сприяння соціально-психологічній адаптації студентів до освітніх умов, зокрема корекція хибних типових ілюзій щодо навчання й підвищення мотивації успіху та знаходження оптимальних моделей поведінки в студентському середовищі. У процесі роботи були запропоновані вправи спрямовані на розвиток вміння самопрезентації за допомогою асоціативних засобів, сприяння усвідомленню власної етнопсихологічної індивідуальності та неповторності, досягнення відчуття розкутості, проаналізовані особливості соціально-психологічної адаптації з трансформацією уваги та емоцій учасників на ситуацію «тут і зараз». Така групова взаємодія стала унікальною можливістю для самовизначення в просторі культури та міжособистісної комунікації в освітньому середовищі, так як учасники в процесі роботи розмовляли різними мовами. Заключним етапом тренінгу була невербальна взаємодія, що розкрила міжнаціональну інтерпретацію невербальних засобів, як стереотипів поведінки та елементів невербального культурного коду.
Тренінг пройшов у злагодженій та дружній атмосфері. Учасники отримали позитивні емоції, дізналися більше інформації про свої особистісні характеристики та один про одного. Чекаємо нових зустрічей!
Анастасія Загоровська, Дламіні Номпендуло Темалангені студентки 1 курсу спеціальності «Психологія», Лариса Афанасенко доцент кафедри психології