Навчання технікам саморегуляції психоемоційних станів: співпраця здобувачів різних освітніх рівнів
20 жовтня 2025 р. кафедра соціальної роботи та реабілітації ГПФ НУБіП України ініціювали та провели цікаві заняття (дві пари поспіль): об’єднали перші курси бакалаврату та магістратури у рамках вивчення теми «Техніки саморегуляції психоемоційного стану особистості».
Ініціатором, автором та модератором тренінгу стала д. пед. н., проф., практикуючий психолог, проф. кафедри соціальної роботи та реабілітації Осадченко Інна Іванівна. Асистував на заняттях аспірант четвертого року навчання (завершуючи експеримент у рамках дослідження «Підготовка майбутніх соціальних працівників до міжособистісної взаємодії у професійній діяльності») – Ілля Самосійний.
Спочатку перший курс бакалаврів, логічно, дещо соромився, а потім усі захопилися інтеракцією! Інна Іванівна інноваційно поєднала теорію та практику: не читала лекцію, а зробила її у вигляді тестів: спершу на слайді – запитання з варіантами відповідей, потім, після вибору кожною, заздалегідь об’єднаною зі здобувачів різних освітніх рівнів, малою групою варіанту відповіді, її обговорення, – оголошення правильної відповіді та повторне обговорення.
Тестові завдання та дискусії «розбавили» власне навчанням технікам саморегуляції психоемоційних станів: кількома варіантами дихання, елементами гімнастичних вправ, білатеральною стимуляцією тощо. Здобувачі освітніх рівнів «бакалавр» та «магістр» тренувалися у виконанні зазначених технік та перевіряли один одного.

Осадченко І. І. провела експеримент із бризкалкою (техніка саморегуляції з допомогою води): «піддослідні» стали наочним прикладом реакції тіла (шкіри обличчя та руки) на бризкання водою та подальшого заземлення як «переключення уваги мозку».
Поточно працювали із лінгвопсихологічними прийомами міжособистісної взаємодії. Також поточно аналізували (для удосконалення) спеціально розроблену проф. Осадченко І. І. пам’ятку першої емоційної підтримки.
Постійно застосовували прийоми позитивно-емоційного налаштування: «Позитивчики», приємні спогади про домашніх улюбленців, посмішки один до одного, обійми, аплодисменти тощо.

Наприкінці, за традицією, колективно склали «Веселу казку про сьогоднішнє заняття» шляхом внесення до шаблону асоціативно підібраних слів. Цього разу це були слова: стрес, настрій, інтерес, вода, агресія, експеримент, емоція, «бравл старс», гортань, масаж, думка, посмішка, обійми, позитив. Створили напрочуд цікаву казку!

Як завжди, зробили заміри психоемоційного стану учасників на початку та наприкінці занять: колективно настрій покращився від 6 до 9 балів у середньому, попри серйозність теми та тестовий характер занять.
Освітньо-психологічний простір – це те, що ми робимо разом! Приходьте до нас, бо наступного тижня буде шоколадо- та кавотерапія!