Вересень на кафедрі технологій та дизайну виробів з деревини: старт освітнього процесу та злагоджена командна робота

   Вересень традиційно є символом початку нового навчального року та періодом активізації освітнього процесу. Це час повернення до аудиторій, старту лекційних, практичних та лабораторних занять, інтенсивного занурення у фахові дисципліни та визначення ключових навчальних цілей на наступний період. Для першокурсників вересень стає місяцем важливої адаптації, а для старшокурсників – моментом для формування стратегій навчання, вибору тем кваліфікаційних робіт та початку наукових досліджень.
   Основним фокусом місяця став інтенсивний графік занять. Відновилися повноцінні лекції, де студенти поглиблюють теоретичні знання. Паралельно проводяться лабораторні та практичні роботи, які є ключовими для формування інженерних навичок. Студенти активно працюють з обладнанням, проводять вимірювання, вивчають властивості матеріалів та відпрацьовують технологічні процеси.
 

   Для першокурсників цей місяць був наповнений знайомствами та першими практичними кроками. Зокрема, відбулося перше знайомство з діяльністю традиційного гуртка різьби на деревині, де молодь має можливість опановувати мистецтво ручної обробки матеріалу. Відвідали музей історії університету, де дізналися про формування освітніх й наукових шкіл, труднощі та задачі у різні історичні періоди, становлення університету сучасним освітньо-науковим центром міжнародного рівня.

   Водночас, студенти старших курсів (3-4 курси та магістратура) розпочали ключовий етап своєї освітньої траєкторії, адже у вересні стартував активний вибір тем бакалаврських та магістерських робіт. Крім того, магістри другого року навчання завершують останні етапи своїх досліджень перед оформленням кваліфікаційної роботи та підготовкою до захисту. Студенти старших курсів також були запрошені долучитися до наукових гуртків для поглиблення знань з технологій деревооброблення та меблевого виробництва, відпрацювання навиків ресурсоощадного використання деревини. Також студентам анонсовано проведення конференцій, що є важливим етапом для презентації результатів їхніх досліджень.
   Окрім навчального плану, важливим елементом адаптації стали вступні бесіди про академічну доброчесність. Викладачі наголосили на важливості самостійної роботи, чесності, нульовій толерантності до плагіату та необхідності дотримання етичних норм у навчальній діяльності.
   Успішна адаптація та ефективне навчання неможливі без злагодженої роботи наставників. Упродовж вересня куратори курсів активно працювали зі студентами, проводячи зустрічі щодо ознайомлення з особливостями навчального процесу, правилами внутрішнього розпорядку та механізмами роботи в електронному кампусі. Вони, куратори, є першою лінією підтримки, допомагаючи вирішувати організаційні та побутові питання.

   Гаранти активно взаємодіяли зі студентами та майбутніми випускниками. Вони проводили консультації щодо структури та змісту освітніх програм, збирали зворотний зв'язок та моніторили перебіг навчального процесу, забезпечуючи його відповідність сучасним вимогам. Ця робота є ключовою для підтримки високого рівня підготовки фахівців.
   Ми вдячні всім студентам за відповідальне ставлення до навчання та викладачам за професіоналізм. Попереду ще більше лабораторних робіт та практичних занять, зустрічі з підприємцями та підготовка до атестації.

Олександра ГОРБАЧОВА,
гарант ОПП,
доцент кафедри ТтДВзД