Гостьова лекція для аспірантів від професора Яцека Мороза
У сучасних умовах Україна здійснює системну трансформацію освіти, зорієнтовану на компетентнісний підхід, академічну свободу та студентоцентроване навчання. Саме з такою метою 03 грудня 2025 року аспіранти кафедри педагогіки НУБІП України, що навчаються за освітньо-науковою програмою «Освітні, педагогічні науки» прослухали гостьову лекцію доктора філософських наук, професора, директора Інституту педагогіки Щецінського університету (Польща) Яцека Мороза.

Захід організовано в рамках розвитку та інтернаціоналізації спеціальності Освітні науки. У ньому також взяли участь представники інших закладів вищої освіти України.

Професор представив тему «Теорія навчання у конструктивістській перспективі» та окреслив ключові засади конструктивістського підходу, який пропонує змістовну та епістемологічно обґрунтовану альтернативу традиційній моделі вищої освіти.

Зокрема, наголошувалось на важливості збереження міждисциплінарних зв’язків педагогіки та її опори на психологію, філософію, соціологію й когнітивні науки, адже спроби ізолювати педагогіку від її наукових основ призводять до втрати змісту та теоретичного підґрунтя.

Лекція професора Яцека Мороза з Польщі, присвячена конструктивістському підходу в освіті, є надзвичайно актуально для аспірантів спеціальності «Освітні науки» з огляду на те, що конструктивізм сьогодні виступає однією з провідних теорій навчання, що визначає зміст сучасної педагогічної науки. Розуміння того, як формуються знання, якою є роль учня та викладача, як відбувається побудова індивідуального досвіду є фундаментом для здобувачів третього рівня освіти. Польща є активним учасником європейського освітнього простору, де конструктивістські підходи широко впроваджуються у шкільну та університетську освіту. Лекція професора з ЄС забезпечує доступ до актуальних дослідницьких результатів, практик викладання та освітньої політики в Європі, порівняльного аналізу моделей навчання налагодженню міжнародної академічна мобільності та формуванню дослідницької культури.

Гостьова лекція професора Яцека Мороза з Польщі підсилила дослідницьку компетентність аспірантів та сприяла їх інтеграції в європейський освітній дискурс.

Після лекції аспіранти та науково-педагогічні працівники долучилися до фахової дискусії щодо актуальних викликів вищої освіти та можливих шляхів їх подолання в Україні та Польщі.