Холодні страви та закуски із риби та морепродуктів: Основні технологічні операції вивчають студенти факультету харчових технологій
Якщо ви зібралися порадувати себе або своїх рідних холодними стравами та закусками, пропонуємо приготувати з використанням риби та морепродуктів. Як це правильно зробити – навчають на «найсмачнішому» факультеті НУБіП України.
Студенти та викладачі факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК намагаються на максимум використовувати очне навчання в сучасних лабораторіях кафедр і насичують його цікавими заняттями. Для студентів 4 курсу 3 групи факультету однією із основних дисциплін є «Технології оздоровчих харчових продуктів». Вивчаючи різні тонкощі та особливості, користь і шкоду різних продуктів та складників, на лабораторних заняттях студенти розробляють та вдосконалюють харчові раціони.
Не виключенням стала і лабораторна робота з приготування страв з риби та морепродуктів, метою якої було закріпити практичні навички підготовки рибної сировини, дотримання технологічних процесів при приготуванні холодних страв та оцінити їхню біологічну цінність.
Студенти продемонстрували знання сучасних технологій приготування холодних страв із риби, вміння забезпечувати належну якість і безпечність продукції. Доцент кафедри стандартизації та сертифікації сільськогосподарської продукції Тетяна БРОВЕНКО звернула увагу здобувачів на високій біологічній цінності холодних страв та закусок, що відзначаються збалансованим хімічним складом і привабливим зовнішнім виглядом.

Під час дегустації визнано салат з червоною рибою, панірованою в кунжуті, із заправкою з діжонської гірчиці, лимонного соку та соєвого соусу — вишукано гармонійний.Технологічні особливості приготування - червону рибу нарізали порційними шматочками, панірували у кунжуті, зберігаючи ніжну текстуру та поживні речовини. Овочеві інгредієнти піддавалися мінімальній обробці для збереження вітамінів. Аналізували біологічну цінність страви, вона багата на білки високої якості, поліненасичені жирні кислоти Омега-3, мікроелементи (йод, фосфор, селен) та антиоксиданти з кунжуту. Заправка містить вітамін C з лимонного соку та натуральні ферменти з соєвого соусу, що сприяють кращому засвоєнню білків.
Ніжний, досконалий закусочний рулет із консервованим тунцем, свіжим огірком і крем-сиром. Основою для рулету слугував лаваш з шпинатом. Його рівномірно змащували крем-сиром, розподіляли подрібнений тунець та нарізаний огірок, після чого обережно згортали рулет і охолоджували для стабілізації форми. Важливим є правильний підбір вологості інгредієнтів, щоб запобігти розмоканню основи. Відзначено, що у страві поєднано легкозасвоюваний білок тунця, кальцій та молочний білок із крем-сиру.
Біологічна цінність свіжого огірка полягає у високому вмісті води (понад 95%), що сприяє гідратації організму, та наявності комплексу вітамінів і мікроелементів. Він містить вітаміни С, К, групи В, калій, магній, кремній і фосфор, які підтримують водно-сольовий баланс і нормалізують обмін речовин. Завдяки низькій калорійності й наявності клітковини огірок сприяє травленню та детоксикації організму. Крім того, антиоксидантні сполуки (флавоноїди) сприяють зміцненню імунної системи та уповільненню процесів старіння. Страва є рекомендованою для збалансованого харчування.

Методика приготування страв передбачала поєднання класичних технологічних прийомів із сучасними кулінарними техніками, що спрямовані на збереження харчової та біологічної цінності продуктів. Особлива увага приділялася контролю температурних режимів і часу холодної обробки для мінімізації втрат поживних речовин та забезпечення належної текстури готової продукції.
Використання високоякісної сировини та технологічної дисципліни сприяло формуванню високих органолептичних характеристик страв.
Проведення заняття ґрунтувалося на компетентнісному підході, що передбачає розвиток професійних, технологічних та комунікативних умінь студентів у реальних виробничих умовах. Такий підхід забезпечує інтеграцію теоретичних знань із практичними навичками, формуючи готовність майбутніх фахівців до самостійного прийняття технологічних рішень та застосування сучасних технології приготування здорових і поживних страв.
Протягом усього процесу приготування страв викладач Тетяна БРОВЕНКО контролювала послідовність дій, відповідала на питання студентів та розповіла кілька секретів, які допомогли зробити страви з унікальним смаком та оригінальною подачею.
Такі лабораторні заняття - чудова можливість для студентів здобути нові навички не лише у якості спеціаліста у справі харчових технологій, а й спробувати себе в майбутній професії у ролі технолога, слідкуючи за відповідністю процесів та якістю їх виконання.