Магістри спеціальності «Освітні, педагогічні науки» розпочали навчальний рік

Новий навчальний рік у Національному університеті біоресурсів і природокористування України став важливим етапом для магістрів спеціальності «Освітні, педагогічні науки», які розпочали своє професійне становлення на другому (магістерському) рівні вищої освіти. Це не лише продовження їхнього академічного шляху, а й вихід на якісно новий рівень підготовки, що передбачає оволодіння сучасними педагогічними технологіями, розвиток науково-дослідницьких компетентностей та формування готовності до інноваційної діяльності у сфері освіти.
У новому 2025/2026 навчальному році кафедра педагогіки залучила на навчання студентів за спеціальністю «Освітні, педагогічні науки» за двома освітньо-професійними програмами - «Педагогіка вищої школи» та «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» - дві повнокомплектні групи здобувачів.
Ми поспілкувалися із студентами з намірами дізнатись про їх плани, сподівання та очікування від навчання за магістерським рівнем. І ось відповіді, які ми отримали:
«Диплом магістра відкриває широкі можливості для працевлаштування та кар'єрного зростання. Багато роботодавців віддають перевагу кандидатам з другим рівнем вищою освіти, особливо на керівні посади», – так вважає студентка групи ПВШ Романенко Катерина.
«Для роботодавця магістерський диплом є підтвердженням наявності актуальних професійних знань, успішно пройденої виробничої практики, наявності практичного досвіду, відповідальності та цілеспрямованості кандидата», – таку думку має студент групи ІКТО Флоров Кирил.
«Магістерський ступінь – це необхідна умова для подальшого вступу до аспірантури та здобуття наукового ступеня доктора філософії (PhD). Тобто ступінь магістра відкриває для тебе додаткові можливості розвитку», – говорить студентка групи ПВШ Подгаєцька Олександра.
Дійсно, упродовж навчання у магістратурі магістрант зобов'язаний провести наукове дослідження, результати якого відобразить у фінальній магістерській роботі, і це сприяє неабиякому розвитку професійних навичок. Магістратура робить акцент на розвитку аналітичного мислення, навичок проведення досліджень, критичного мислення та soft skills (командна робота, комунікаційні навички, самоорганізація). Також завдяки вибірковим дисциплінам студент самостійно формує свою освітню траєкторію, обираючи предмети відповідно до власних професійних інтересів.
Магістерська освіта відкриває широкі можливості для академічної мобільності, міжнародної співпраці та інтеграції у глобальний освітньо-науковий простір. Для здобувачів вищої освіти магістратура виступає не лише продовженням навчання, а й простором самореалізації, формування лідерських якостей та професійної ідентичності. Саме цей рівень освіти готує фахівців, здатних приймати відповідальні рішення, здійснювати наукові дослідження та впроваджувати сучасні освітні практики.
Таким чином, цінність магістерської освіти полягає у поєднанні ґрунтовної наукової підготовки та практичної орієнтованості, що забезпечує конкурентоспроможність випускників на ринку праці та їхню здатність ефективно діяти в умовах сучасних викликів.
Українські дипломи магістерського рівня визнаються в більшості країн світу відповідно до Лісабонської конвенції та Гаазької конвенції. Вони автоматично визнаються в країнах ЄС, США та ще 20 країнах світу.
Сьогоднішні студенти магістратури розуміють цінність навчання і міжнародне визнання українських магістерських дипломів.
Асистентка кафедри педагогіки
Ольга Сироєжко